خبرگزاری کار ایران

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

افسران جوان اصلاح‌طلب با حمایت مردم، ژنرال‌های پیر اصولگرا را شکست می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۷۹۹

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه ژنرال‌ها و افسران اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند، اما اصلاحات جریانی پویاست، گفت: از بین همین جوانانی که گام به عرصه انتخابات گذاشته‌اند، افسران جوانی پیدا می‌شوند که با حمایت مردم پای صندوق‌های رأی ژنرال‌های پیر اصولگرایی را شکست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی تاجرنیا در جمع اصلاح طلبان اصفهان، اظهار کرد: این روز‌ها، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است، انقلابی که در آن شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی محور بود و حتما باید تک تک موضوعات این شعار در سالروز پیروزی مورد بازخوانی قرار گیرد. 

وی افزود: در حوزه استقلال گام‌های خوبی برداشته شده است و همه جهان به این موضوع واقف است که امروز کشور ایران یک کشور مستقل است و دراینکه این قسمت از شعار انقلاب کشور تاکنون محقق شده است، شکی نیست. 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: سوال اساسی امروز جوانان این است که چرا انقلاب رخ داد؟ علت این اتفاق و سوالات به این دلیل ایجاد می‌شود که متاسفانه در برخی از مقاطع در کشور با نخبگان انقلابی این کشور به شکل حذفی برخورد شد. برای مثال در همین چند مدت اخیر شاهد هستیم که یک جانباز هشت سال دفاع مقدس که مجسمه ارزش‌های این انقلاب محسوب می‌شود رد صلاحیت می‌شود. 

تاجرنیا اضافه کرد: البته ما نباید دچار تند روی یا کند روی شویم و یا موضع انفعال بگیریم. مشی عقلانی که اصلاح طلبان در چند سال گذشته دنبال کرده‌اند، مشی درستی است و همین مشی موجب شده تا اصلاحات در بطن جامعه قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه دوم خرداد نشان داد که کشور علاوه بر توسعه اقتصادی نیازمند پیشرفت و توسعه سیاسی است، تصریح کرد: دولت اصلاحات در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عملکرد خوبی از خود نشان داد و انصافا وضعیت اقتصادی کشور در این دوران وضعیت مناسبی بود. 

این فعال اصلاح طلب با اشاره به اینکه متاسفانه اشتباه تاکتیکی اصلاح طلبان در سال ۸۴ موجب شد تا دولت نهم و دهم سر کار بیاید، گفت: در سال ۸۴ همه چیز اعم از دولت و مجلس به دست اصولگرایان بود و اجازه ندادند که حتی شعارهای اصلاح طلبی مطرح شود. 

تاجرنیا به انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: پس از این سال همواره بخشی به وجود آمد که علاقه‌مند بود رقیب خود را از میدان بیرون و یا او را کاملا حذف کند، اما اصلاح طلبان پس از سال ۱۳۸۸ به خوبی مشی صبر را پیشه کردند چراکه بدنه اصلاح طلبی برآمده از انقلاب است و هیچگاه به دنبال فضای تنش نبوده است. 

وی تاکید کرد: سال ۹۲ را باید برگ زرینی بر افتخارات جبهه اصلاحات دانست. غلبه عقلانیت بر افراط و همچنین جلب اعتماد مردم توانست با وجود رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان موجب پیروزی تفکر اصلاح طلبی شود چراکه مردم در سال ۹۲ و با کناره گیری آقای عارف متوجه شدند که جریان اصلاحات به توسعه کشور می‌اندیشد. 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه پیش بینی رد صلاحیت گسترده در سال جاری دور از انتظار نبود، گفت: جریان اصولگرایی که به دنبال حذف رقیب است در سال ۹۲ شکست خورده و عقلانیت را بر افراطی‌گری پیروز دیده است. 

تاجرنیا ادامه داد: با نگاهی به تاریخ چند سال گذشته در می‌یابیم که وقتی دولتی می‌آید، تفکرش در جامعه رواج یافته و مجلس بعد از آن دولت نیز با‌‌ همان تفکر تشکیل می‌شود. 

وی اضافه کرد: در انتخابات سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اصلاح‌طلبان کاملاً عقلانی عمل کردند، چراکه هیچ سهم خواهی در دولت روحانی نداشتند و نگفتند که باید فلان وزیر اصلاح‌طلب باشد. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: باید قدردان دولت روحانی باشیم چراکه یک کشتی طوفان‌زده را به صورت عقلانی هدایت و بحران‌های پیش روی کشور را از بین برد. متأسفانه کسانی که می‌دانند که دولت روحانی چه کارهای بزرگی همچون برجام کرده آن را غیرمنصفانه از طریق تریبون‌هایی که در دست دارند، نقد می‌کنند. 

تاجرنیا با بیان اینکه در سال ۹۲ عقلانیت و جهت‌گیری مردم بسیار مؤثر واقع شد، خاطرنشان کرد: امیدوارم در انتخابات مجلس نیز این عقلانیت به کار رود و مشابه اتفاقاتی که در سال ۹۲ افتاد، در این انتخابات نیز رخ دهد. 

وی اضافه کرد: در بین اصولگرایان امضا گرفته شده که اگر در لیست قرار گرفتی باید به فلان شخص رأی بدهی تا رییس مجلس شود یا اینکه اگر در لیست نبودی باید انصراف دهی، این نشان دهنده عدم اعتماد در این جریان است، اما در مقابل در میان اصلاح‌طلبان، شورای هماهنگی اصلاحات شکل می‌گیرد و با اعتماد کامل بزرگان و نامزدهای این جریان با یکدیگر به تعامل می‌پردازند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امروز نمی‌توانیم بر روی کاندیداهای حداکثری تأکید کنیم، اضافه کرد: ژنرال‌ها و افسران اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند، اما اصلاحات جریانی پویاست و در آن رویش اتفاق می‌افتد، بنابراین از بین همین جوانانی که گام به عرصه انتخابات گذاشته‌اند افسران جوانی پیدا می‌شوند که با حمایت مردم پای صندوق‌های رأی ژنرال‌های پیر اصولگرایی را شکست می‌دهند. 

 تاجرنیا با تأکید بر اینکه گروه‌های سیاسی باید اصل را بر حضور مردم در انتخابات قرار دهند، گفت: باید برآمدن مردم پای صندوق‌های رأی تأکید کنیم حتی اگر اصلاح‌طلبان رأی نیاورند، چراکه ترجیح می‌دهیم در یک انتخابات پرشور با شرکت حداکثری مردم بازنده باشیم تا اینکه در یک انتخابات کم‌رمق پیروز شویم. انتخاباتی که اکثر مردم در آن شرکت دارند موجب می‌شود که فرد منتخب نماینده اکثر مردم باشد و این موضوع بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز