خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس‌کل دادگستری مازندران؛

برخورد دستگاه قضایی با متعرضین اراضی ملی در مازندران جدی، قاطع و بازدارنده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۰۸

رئیس‌کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان رادارند هشدار داد از این تصمیم خود عدول کنند؛ چراکه برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

به گزارش ایلنا، عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه‌ای، اراضی حفاظت‌ شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سی‌سنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرارگرفته و متأسفانه برخی افراد به خود اجازه می‌دهند به رغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

رئیس‌کل دادگستری مازندران تأکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند؛ چراکه این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی ازجمله اداره کل منابع طبیعی استان، به‌عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند چراکه قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت‌وسازهایی انجام دادند و علیرغم اینکه حکم خلع ید و قلع‌وقمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادرشده، ولی متأسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل‌نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد.

گفتنی است رئیس‌کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه‌ای موسوم به 10 هکتاری در روستای ملکار، اراضی 5 هکتاری حفاظت‌شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سی‌سنگان بازدید به عمل آورد و به‌صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت‌وسازهای بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را موردبررسی قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز