خبرگزاری کار ایران

کسب رتبه دو کشوری البرز در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۵۱۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: استان البرز در شاخص های بی دردی زایمان طبیعی رتبه 2 کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از البرز، شهرام صیادی به مناسبت روز ماما ضمن تقدیر از خدمات جامعه مامایی در ارتقا سلامت مادر و نوزاد اظهار کرد: در استان البرز بیش از 1200ماما در بخش های درمان، بهداشت و آموزش فعالیت می کنند که در بخش خصوصی 212 نفر در بخش دولتی 931نفر و تامین اجتماعی 64 نفر است. 

وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت  از 15اردیبهشت ماه آغاز می شود و  جامعه مامایی در ارتقای شاخص های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان  تلاش های زیادی انجام داده است. 

صیادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 11هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد 2/3 درصدی همراه بوده است. 

رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص های بی دردی زایمان طبیعی رتبه 2 کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است. 

وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به  شاخص جهانی استاندارد برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز