خبرگزاری کار ایران

رئیس پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در جمع کارگران زنجان؛

روز کارگر روز مطالبه گری کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۲۱۳

رئیس پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در جمع کارگران زنجان، با بیان اینکه سخنان رهبری بیانگر دفاع تمام قد «رهبری» از کارگران جامعه است، گفت: روز کارگر روز مطالبه گری کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن صادقی، شامگاه امروز پنج شنبه(13اردیبهشت1403) در مراسم هفته کارگر در سالن همایش های هلال احمر زنجان، با حضور دبیران اجرایی خانه های کارگر استان های قزوین، ساوه و دبیر اجرایی مناطق، با اشاره به اینکه تا به امروز نتوانستیم با تعریف مولفه های تورم زایی حقوق و دستمزد ها را افزایش بدهیم، گفت: روز کارگر روز مطالبه گری کارگران است.

رئیس پیشکسوتان جامعه کارگری کشور، با بیان اینکه این طبقه نباید در جامعه مورد بی توجهی و کم لطفی قرار بگیرند، ادامه داد: سخنان رهبری بیانگر دفاع تمام قد «رهبری» از کارگران در جامعه است.

وی، اعتراضات کارگری را یک نوع فرصت برای مسئولین، در راستای حل مشکلات برشمرد و گفت: در سالجاری با توجه به بیانات رهبری حال جامعه کارگری خوب نیست؛ باید از ابعاد مختلف در اجرایی قوانین کارگری و امور کارگری را مورد بررسی و بازبینی قرار داد.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور، افزود: سهم و، وظیفه نمایندگان مجلس درخصوص رفع مشکلات حوزه کارگری چیست، در چنین شرایطی کارگران فاقد نماینده در مجلس و مسئولان دلسوز و مدافع از حقوق کارگری در جامعه ایران هستند.

صادقی، با اشاره به زنجیر کردن دستمزد به تورم توسط مسئولین کشور، گفت: ضروری است مسئولین خیلی بیشتر از این بدنبال رفاه زندگی جامعه کارگری باشند.

وی، با اشاره به جرات برخورد با کارگران درجامعه از سوی مسئولین، گفت: نمایندگان و مسئولین فقط زورشان به جامعه کارگری می رسد.

صادقی، خطاب به کارگران که نیمی از جمعیت فعال در جامعه ایران را تشکیل می دهند، تصریح کرد: رهبری با بیانات خود برای ارتقای بیشتر کارگران و ورود آنها به عرصه های اجرایی و قانون گذاری خط می دهند.

وی، با اشاره به بیانات رهبری خطاب به کارگران، یادآور شد: کارگران باید به سادگی از کنار این مسائل و مشکلات عبور نکنند.

صادقی، به مهمترین بخش بیانات رهبری در راستای ایجاد رفاه اجتماعی و اقتصادی برای کارگران، اشاره کرد و  گفت: 35 درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان و کارگران کفاف تورم در زندگی آنها را نمی دهد.

وی، گره زدن دستمزد به تورم را صحیح عنوان نکرد و گفت: برای علت تورم  در جامعه باید دنبال نتایج دیگر بود.

وی، با اشاره به نداشتن تاثیر مزد برتورم در جامعه، ادامه داد: سیاست کنترل دستمزد و مهار افزایش آن حاصل وضعیت موجود در کشور است، که کارگران نسبت به فعالیت در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی بی رغبتی می کنند.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور،  با اشاره به اینکه با حقوق  10 تا 6 میلیون تومانی کارگران توان اداره زندگی خود را ندارند، افزود: به گفته مسئولین رده بالای کشور 3 هزار واحد تولیدی از کار افتاده داشتیم که هر روز مسئولان اذعان می کنند تعدادی بسیاری از آنها در سالهای اخیر احیا شدند که در واقعیت اینگونه نیست.

صادقی، با بیان اینکه اقتصاد علم است، افزود: چوب بی لیاقتی و بی سیاستی خود را بر سر کارگران زدن بی انصافی است.

رئیس پیشکسوتان جامعه کارگری، با بیان اهمیت حل معضلات کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی در راستای عدالت اجتماعی را مهم برشمرد، گفت: تامین اجتماعی یک نماد عدالت اجتماعی است.

وی، با اشاره به بحث های سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی بر اساس بیانات رهبری، تصریح کرد: به کدام استناد قانونی مطالبات تامین اجتماعی به روز رسانی و محاسبه نمی شود.

این مسئول کشوری در زنجان، با اشاره به عدم اجرای سیاست های ابلاغی و قانونی در حوزه تامین اجتماعی، ادامه داد: کنده بر پای تامین اجتماعی بستن صحیح نیست.

 به گفته صادقی ما مکلف به نگهداری از اموال کارگران در تامین اجتماعی هستیم، 

وی، با اشاره به اهمیت بروز رسانی مطالبات تامین اجتماعی از دولت، تاکید کرد: خدمات ثروت تولید نمی کند بلکه مردم را فقیر تر می کند.

اصغر نجاری، نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران مراسم روز کارگر، با اشاره به اینکه عدم حضور مسئولین جامعه کارگری در جمع کارگران نشانه گستاخی و بی توجهی آنها نسبت به حوزه کار و کارگری در جامعه است، اظهار داشت: این موارد باعث تضییع حقوق قانونی کارگران در کشور می شود.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر استان، تمایلی به گلایه و انتقاد نیست، ولی حذف نمایندگان تشکل های کارگری و مجموعه خانه کارگر از طرف عده ای به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی، با اشاره به اینکه خانه های کارگری و کارگران زیر بیرق هیچ نهاد دولتی نیستند، تصریح کرد: ضروری است حمایت از کارگران و حق و حقوق آنها نه در کلام بلکه توام با عمل باشد.

نجاری، با اشاره به کافی نبودن حقوق و دستمزد های جامعه کارگری در کشور، ادامه داد: با وجود ارسال دعوت نامه به مجموعه مسئولین استان برای حضور در برنامه های جامعه کارگری (خانه کارگر) آنها از حضور در این برنامه و تشکل صنفی در راستای رسیدگی به مشکلات این قشر امتناع می کنند.

وی، با بیان اینکه این مراسم صرفا جهت تجلیل از کارگران زحمت کش بوده است، افزود: مسئولین دولتی استان حتی جوابی برای نداشتن حضور خود در مراسمات تشکل صنفی خانه کارگر و یا برای دعوت از این مجموعه در برنامه های خود ارائه نمی دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان، با اشاره به اهمیت واقعیت های جامعه کارگری، تاکید کرد: ما امروز با این وضعیت شاهد بی اهمیتی نسبت به جامعه در مجلس و دولت به جامعه کارگری هستیم.

نجاری، با اشاره به اینکه جامعه کارگری متوجه عمق فاجعه از سوی دولتمردان و تصمیم گیران در حوزه امنیت شغلی و دستمزد ها هستند، ابراز امیدواری کرد: مسولین با کلمات بازی نکنند.

وی، با اشاره به بیگانگی وزیر کار و دولتمردان و تصمیم گیران جامعه کارگری با وضعیت این قشر، اضافه کرد: تلقی آنها این است که کارگران باید همواره در کف خیابان با لباس زنده و مندرس حضور داشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، با بیان اینکه خانه کارگر 3 میلیون عضو در کشور دارد و در زنجان نیز 20 هزار عضو دارد که خدمات رفاهی و آموزشی دریافت می کنند.

 نجاری، اضافه کرد: حمایت از کارگر نه در کلام بلکه در عمل باشد، با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده کارگری را با مشکلاتی مواجه کرده است. امیدواریم امسال با مطالبه گری مشکلات کارگران را حل کنیم.

در پایان این مراسم از تعدادی کارگران واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی نیز با اهدا لوح و جوایزی تجلیل شد.

روز کارگر روز مطالبه گری کارگران است
روز کارگر روز مطالبه گری کارگران است
روز کارگر روز مطالبه گری کارگران است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز