خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی تشکل‌های کارگری مطرح شد؛

درمان از چالش‌های مهم جامعه کارگری و بازنشسته قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۹۳۱

در نشست تعاملی تشکل‌های کارگری استان قزوین با مسئولین و نمایندگان فعلی و منتخب، بخش درمان به‌عنوان یکی از چالش‌ها و مطالبات اصلی جامعه کارگری و بازنشسته استان عنوان شده و رسیدگی به این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تعاملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با نمایندگان فعلی و منتخب استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین، به مناسبت هفته کار و کارگر در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد.

عیدعلی کریمی در این نشست با اشاره به دیدار فعالین کارگری با رهبر معظم انقلاب گفت: امنیت شغلی یکی از موارد اصلی و جدی بود که مورد تاکید قرار گرفت و باتوجه به اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت استان کارگری است، این موضوع در قزوین اهمیت بیشتری دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با بیان اینکه در حوزه دستمزد به جامعه بزرگ کارگری توهین شد، عنوان کرد: وزیر کار هنوز هم نمی‌خواهد صدای جامعه کارگری را بشنود، خواسته ما هم چیز زیادی نیست و صرفا درخواست داریم که افزایش‌ها مطابق با تورم باشد.

به گفته این فعال کارگری، ۷۰ درصد نیروی کار در خدمات مشغول به کار هستند؛ این درحالی است که باید برعکس باشد تا چرخ تولید به گردش در بیاید.

کریمی با اشاره به مشکل درمان در استان گفت: درمان مستقیم و غیرمستقیم از مشکلات اصلی جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی در استان است، بازنشستگان سه بار حق بیمه می‌دهند اما به آن‌ها بی‌حرمتی می‌شود.

وی با درخواست تجدید نظر در افزایش سن و سابقه بازنشستگی اظهار کرد: باید جوانان را در خط تولید نگه داریم، اما آنان به خاطر اینکه این کار به‌صرفه نیست، حاضر به کار در واحدهای تولیدی نیستند.

تلاش برای اجرایی شدن مسکن کارگری در قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هم در این نشست گفت: در استان قزوین در فصل زمستان نرخ بیکاری ۴.۷ درصدی را شاهد بودیم، همچنین رتبه اول در اشتغال را دارا هستیم که نشان می‌دهد اتفاق‌های خوبی در حوزه کار و تولید رخ داده است.

عین الله کشاورز ترک، تقویت نرخ مشارکت اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: لازم است کارفرمایان به پرداخت دستمزدها توجه کنند، البته در قزوین واحدهای زیادی داشتیم که بیشتر از مصوب دستمزد افزایش حقوق داشتند.

وی ادامه داد: توجه بیشتر به رفاهیات کارگران توسط کارفرمایان هم برای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی ضرورت دارد و مسکن کارگری هم یکی از مواردی است که در قزوین پیگیری شده است.

سهم بخش خصوصی درمان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین هم در این نشست با اشاره به وضعیت درمان در استان گفت: سهم بخش خصوصی در درمان بالاتر از متوسط کشوری است و لازم است برای رسیدن به توازن اقدام شود.

عباس کاظمی ادامه داد: برخی دلایل بیمارستان مهرگان قابل بررسی است، در حال حاضر هم این بیمارستان مجدد به تامین اجتماعی نامه زده که باید رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: با همه این‌ها خدمت‌رسانی در بیمارستان مهرگان درحال انجام است، اگر بیمارستانی بخواهد به بهانه‌های گوناگون از ارائه خدمات به بازنشستگان سرباز بزند باید با آن برخورد شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: در استان قزوین 94 هزار شاغل و 160 هزار خانواده بازنشسته داریم که عدد قابل توجهی است، سم تامین اجتماعی در استان هم با عدد 68 درصد بالاتر از میانگین کشوری است و این آمارها باید در محاسبات درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز