خبرگزاری کار ایران

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

افزایش 15 درصدی سطح زیر کشت زعفران در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۸۹۸

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به رشد سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافت و نسبت به 10 سال گذشته نیز رشد چشمگیری دارد.

به گزارش ایلنا، احمد اسدی به وسعت سطح زیر کشت زعفران در استان مرکزی اشاره داشته و افزود: هم‌اکنون 523 هکتار از مساحت این استان زیرکشت زعفران است. این در حالی است که این رقم در سال 1390 به 30 هکتار رسیده بود.

وی همچنین به میزان تولید زعفران در هر هکتار سطح زیر کشت اشاره کرده و ادامه داد: میزان تولید زعفران در استان مرکزی 2 تُن و 69 کیلوگرم است که به طور متوسط از هر هکتار سطح زیر کشت زعفران، حدود 4 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: هم‌اکنون شهرستان خمین در تولید زعفران رتبه اول در سطح استان مرکزی را دارد و با این کشت به نحوی با تنش‌های آبی مقابله شده است. بنابراین جایگزین مناسبی برای گیاهان آب‌بر محسوب می‌شود.

اسدی تصریح کرد: کم‌آب‌بر بودن این گیاه مزیت مهمی است که با شرایط آب و هوایی استان سازگاری دارد. در شهرستان‌هایی مانند کمیجان یا خمین که در سال گذشته به دلیل کم‌آبی 150 حلقه چاه آب در این شهرستان‌ها خشک شد، کشت زعفران فرصت مناسبی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز