خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران سیستان و بلوچستان به ایلنا خبرداد؛

خسارت 2 هزار میلیاردی سیل بی سابقه به زیرساخت های استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۹۸۷

امداد رسانی ها ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران‌ استانداری سیستان و بلوچستان گفت: امداد رسانی به مناطق سیل زده کماکان ادامه دارد و بازدیدهای میدانی در حال انجام است.

مجید محبی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: برق تمامی روستاهای درگیر سیل وصل شده و تنها 3 روستا مشکل دارند که درتلاشیم به محض باز شدن راه دسترسی مشکل برق شان برطرف می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: امداد هوایی برای روستاهایی که در محاصره سیل هستند ادامه دارد و در روستاهایی که شبکه آبرسانی دچار مشکل شده به صورت سیار در حال انجام است و قرار است آب معدنی و آب آشامیدنی بهداشتی بین مردم توزیع شود.

برخی از راه‌های روستایی همچنان مسدود است

محبی عنوان کرد: تمامی راه های مواصلاتی اصلی استان بازگشایی شده اما برخی از راه های روستایی با توجه به حجم بالای خسارت و شدت میزان بارندگی همچنان مسدود است.

وی خاطر نشان کرد: برآورد اولیه میزان خسارات وارد شده از سیل تا این لحظه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است و قطعا با توجه به حجم بی سابقه سیل این رقم افزایش می یابد.

وی افزود: در تلاشیم تا حد ممکن روستاهایی که در معرض خطر دائم هستند و امکان جابجایی دارند در بلند مدت جابجا شوند و یا برنامه ریزی های لازم برای کاهش خطرات و خسارات ناشی از سیل انجام شود.

محبی عنوان کرد: با توجه به گستردگی سامانه بارشی و حجم خسارات وارده، نوار ساحلی بیش از دیگر نقاط استان درگیر سیل بوده و حجم خسارات وارده قابل مقایسه با دیگر نقاط استان نیست و به طبع تمرکز امداد رسانی ها روی نوار ساحلی بیشتر است.

وی گفت در ایرانشهر حجم خسارات چشمگیر نیست و قرار شده از ظرفیت های محلی استفاده بیشتری شود.

وی افزود: 3 نفر بر اثر سیل اخیر جان خودشان را از دست داده‌اند که هنوز آمار رسمی از خسارات جانی سیل اخیر در استان به دستمان نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز