خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان تاکید شد؛

ضرورت عدالت آموزشی برای دانش آموزان مدارس عادی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۴۱۲

استاندار زنجان، با بیان اهمیت عدالت آموزشی در مدارس عادی، تاکید کرد: ضروری است ۶۰ درصد معلمان برای فرآیندهای عادی آموزشی و ۴۰ درصد دیگر برای کنکور و تست زنی به کار گرفته شوند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز یکشنبه (19فرودین 1403) در اولین جلسه سالجاری شورای آموزش و پرورش استان، گفت:به سمتی حرکت می کنیم که برای قبولی در رشته های دانشگاهی تاثیر کنکور ۴۰ درصد باشد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در صورت موفقیت آمیز بودن تاثیر دادن سوابق تحصیلی در قبولی دانشگاهها می توان تا ۸۰ به ۲۰ درصد نیز حرکت کرد، ادامه داد: برگزاری کنکور عادلانه به ساز و کارهایی نیاز داشت که هم اکنون به آرامی در حال انجام است.

وی، با اشاره به اینکه امتحانات دوره های دهم، یازدهم و دوازدهم طی خرداد با استانداردهایی در سطح کشور و این استان برگزار می شود، ادامه داد: سازو کارهای پیچیده این هم نیز در حال شکل گیری است.

افشارچی،  با بیان اینکه برگزاری امتحانات، خود سختی هایی دارد، افزود: در این خصوص استان نیز نسبت به این متعهد بوده و بر این مبنا سازمان مدیریت برنامه ریزی هم کمک های لازم را انجام خواهد داد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه طبق نمودارهای بین سطح دانش آموزان مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و عادی فاصله معناداری وجود دارد، تصریح کرد: نسبت به دانش آموزان عادی باید متعهد باشیم و به همان میزان نیز انرژی بیشتری را برای آنها صرف کنیم.

افشارچی، اضافه کرد: ارتقای کیفیت آموزشی در بین مدارس عادی بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و تا سالهای بعد پیشرفت هایی را در این مدارس شاهد باشیم.

وی، با بیان اینکه تحلیل دقیق تری از اعداد و ارقام، وضعیت رتبه، میانگین نمره و درصد قبولی رشته های آموزشی انجام گیرد گفت: امیدواریم با گذر از پیچ کنونی، استان نیز با روند جاری آموزش در کشور به صورت همگام حرکت کند.

علی اسماعیلی، نیز درادامه این جلسه به آمار شرکت کنندگان در آزمون های نهایی خرداد سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی ها ۳۱ هزار و ۷۹۳ دانش آموز در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، افزود: در آزمون های پایه دوازدهم ۱۵ هزار و ۱۸۰ نفر به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی لحاظ شده است.

به گفته اسماعیلی، در مجموع ۸۶ حوزه اجرا و تصحیح اوراق در آزمون های نهایی خرداد ماه برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش بینی شده است.

وی، در پایان، اضافه کرد: درصد قبولی دانش آموزان استان در رشته های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و شاخه کار دانش در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۷۹.۴۷، ۷۳.۱۵ ، ۷۰.۹۷ درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز