خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از پروژه تعریض پل دهرود در ایام عید فطر

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۱۷

شهردار مشهد با اشاره به اتمام عملیات اجرایی پروژه تعریض پل دهرود گفت: این پروژه چهارشنبه و همزمان با ایام عید فطر افتتاح و برای استفاده در اختیار مردم عزیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف، در این خصوص افزود: یکی از مطالبات چندین ساله مردم به‌ویژه ساکنان محدوده دهرود تعریض پل موجود دراین منطقه به دلیل ترافیک سنگین آن بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا با موافقت شورای اسلامی شهر مشهد پروژه احداث یک دستگاه پل ۳ دهانه با عرشه تیر بتنی پیش‌ساخته بر روی کشف رود مجاور پل موجود جهت روان شدن ترافیک مسیر رسالت به دهرود در دستور کارقرارگرفت و اجرایی شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: در کنار پروژه احداث پل دهرود اصلاح هندسی قبل و بعد از پل جهت کاهش ترافیک مسیر رسالت و بدنه سازی بخشی از رودخانه کشف رود نیز به مرحله اجرا درآمده است.

قلندر شریف به رفع معارضات موجود در مسیر اجرای پروژه اشاره و اظهار کرد: یکی از معارضات سنگین در مسیر پروژه وجود خط لوله انتقال آب بود که با هماهنگی با شرکت آبفا توسط سازمان عمران شهرداری مشهد جابجا شد.

وی بابیان اینکه پل دهرود با عرشه تیر بتنی پیش‌ساخته به طول ۲۶ متر در دهانه وسط و ۲ دهانه ۲۲ متری در طرفین، مجموعاً به طول ۷۰ متر طول احداث‌شده است خاطرنشان کرد: این پل با عرض عرشه ۱۲ متر با عرض ترافیکی مفید ۹ متر و با هزینه بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال احداث‌ شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: برای احداث پل دهرود ۲۴ عدد شمع، ۲۱ هزار متر مکعب خاک‌ برداری، ۵۷۰ متر طول حفاری شمع، ۳۳۰ تن آرماتوربندی، ۷هزار و ۴۰۰ متر قالب‌ بندی، ۵ هزارو ۶۰۰ متر مکعب بتن‌ ریزی، ۴هزار و ۷۰۰ تن آسفالت‌ ریزی، یک هزار و ۳۰۰ متر طول جدول کاری و ۱۶۰ متر طول هند ریل نصب و اجرا شده است.

قلندر شریف افزود: خوشبختانه اکنون پروژه تعریض پل دهرود آماده بهره برداری و طی مراسمی چهارشنبه شب ۲۲ فروردین ماه همزمان با ایام عید فطر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز