خبرگزاری کار ایران

ثبت ۲ میلیون نفر شب اسکان نوروزی؛

فارس بیشترین اسکان در مدارس را به خود اختصاص داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۴۸۰

رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر فارس گفت: نوروز امسال، ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۹۰۷ نفر شب در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان اسکان یافتند و بر اساس اعلام وزارتخانه، فارس بیشترین اسکان در مدارس را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، فرشید قاسمی افزود: از ابتدای اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس که ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ بود ۷۵۸ هزار و ۷۶۶ نفر در قالب ۱۶۷ هزار و ۹۱۳ خانواده در مدارس، معلم‌سراها، اردوگاه‌های دانش‌آموزی و سالن‌های آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: امسال یکهزار و ۱۶۵ مدرسه در سراسر فارس و ۶۱۷ مدرسه شیراز میزبان مسافران نوروزی بود.

وی با بیان اینکه اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشت، گفت: در ابتدا حدود هشت هزار و ۶۰۰ مدرسه استان اختصاص داده شد و دیگر مدرسه‌ها به صورت رزرو پیش بینی شدند که با استقبال پرشمار مسافران مدارس رزرو نیز به سرعت تجهیز و در اختیار گذاشته شد و برای پذیرش مهمانان مشکلی وجود نداشت.

قاسمی عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار و ۲۱ کلاس در استان و پنج هزار و ۳۱۱ کلاس در شهر شیراز پذیرای مسافران نوروزی فارس بود و بیشترین پذیرش و اسکان در مدارس مربوط به شهر‌های شیراز، مرودشت و کازرون بود.

رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر فارس اضافه کرد: علاوه بر مدارس و سالن‌های آموزش و پرورش، هر شب ۲ هزار و ۶۸۷ نفر ظرفیت در خوابگاه‌های دانش آموزی و ۱۹۰۸۵یک هزار و ۹۸۵ نفر ظرفیت در معلم سرا‌ها مهیای اسکان نوروزی مسافران بود.

وی ادامه داد: در سطح فارس ۶۲ پایگاه اسکان نوروزی آموزش و پرورش فعال بود که ۶ پایگاه آن در شهر شیراز و ۵۶ پایگاه در سراسر استان مسافران را پذیرش کردند.

قاسمی افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی در پایگاه‌های پذیرش نوروزی مشغول فعالیت بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه اسکان مسافران در مدارس تا ۱۲ فروردین ماه ادامه داشت، بیان کرد: کلاس‌های درس به فرش، پتو، یخچال و تلوزیون تجهیز شده و همه مدارس از حمام و آشپزخانه برخوردار بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز