خبرگزاری کار ایران

آماده باش 50 تیم آتش نشانی همدان در چهارشنبه پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۰۷۵

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: ۵۰ تیم آتش نشانی همدان برای انجام عملیات‌های امدادی مورد نیاز و احتمالی در چهارشنبه پایان سال جاری موسوم به چهارشنبه سوری آماده هستند.

به گزارش ایلنا از همدان، صادق پورسینا اظهار کرد: این تیم‌های امدادی در صورت بروز حوادث در سطح شهر اقدام به عملیات فوری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ۱۰ ایستگاه ثابت آتش نشانی همدان نسبت به اعزام تیم‌های عملیاتی در سطح شهر همدان در چهارشنبه پایان سال اقدام می‌کنند.

پورسینا بیان کرد: همچنین هفت خودروی آتش نشانی به صورت سیار با استقرار در نقاط مختلف شهر همدان عملیات امدادی در صورت بروز حوادث چهارشنبه سوری را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: چهارشنبه آخر سال سنتی و از دیرباز در بین ایرانیان بوده است اما امروزه این مراسم هر ساله با حوادث تلخی همراه است و برخی از جوانان بدون اینکه از گذشته این رسم و آئین خبری داشته باشند با استفاده از مواد محترقه خطرناک و پُر سر و صدا چهارشنبه آخر سال را به کام خود و دیگران تلخ می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله در این ایام شاهد سوانح و حوادثی دلخراش هستیم افزود: با وجود فرهنگ‌سازی‌ها و آموزش‌های ارائه شده از سوی ارگان‌های امدادی مختلف باز هم نوجوانان و جوانان ناآگاه با ساخت و استفاده مواد محترقه غیر استاندارد و دست ساز تهدید جدی برای جان خود و دیگران همشهریان هستند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان، نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل، زیرزمین و محل کار را خطرساز اعلام کرد و ادامه داد: والدین باید مواظب فرزندان خود در این باره باشند.

پورسینا با ارائه نکاتی در خصوص حوادث و خطرات ناشی از شب چهارشنبه آخر سال ابراز امیدواری کرد: با رعایت این اصول هر ساله از این شب و برپایی این جشن بدون کوچک‌ترین آسیبی لذت کافی را ببریم.

وی توصیه کرد: همشهریان از حمل مواد محترقه، آتش زا و انفجاری حتی با مقادیر بسیار کم در جیب و کیف و ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت و بنزین بر روی آتش به شدت خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با بیان اینکه مردم در چهارشنبه آخر سال از ایجاد آتش‌های حجیم و غیرقابل کنترل خودداری کنند تاکید کرد: مواد آتش زا (محترقه، منفجره) را به طرف افراد و زیر خودروها پرتاب نکنید.

پورسینا ادامه داد: از پرتاب مواد آتش زا مثل فشفشه و موشک بر روی درختان، پشت بام و بالکن خانه‌ها و قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری و حشره کش‌ها بر روی آتش خودداری شود.

وی با بیان اینکه مردم در صورت بروز حوادث ضمن خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس حاصل بگیرند ابراز امیدواری کرد تا با رعایت ضوابط و هشدارهای ایمنی توسط شهروندان شاهد برپایی جشن چهارشنبه پایان سال توام با شادی و نشاط باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز