خبرگزاری کار ایران

با اعلام ستاد انتخابات کشور:

منتخبان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۰۲۱

سید محمد جمالیان و نادرقلی ابراهیمی به عنوان نمایندگان منتخب مردم شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، سید محمد جمالیان با ۴۴ هزار و ۲۴۳ رأی و نادرقلی ابراهیمی با ۳۹ هزار و ۵۶۲ رأی از مجموع ۲۶۳ هزار و ۵۵۶ آرای مأخوذه، به عنوان نمایندگان منتخب حوزه انتخابیه شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب با کسب بالاترین آراء موفق شدند به ساختمان بهارستان راه پیدا کند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار شد. برای برگزاری این دوره از انتخابات در استان مرکزی ۱۰۸۶ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده بود که ۷۴۶ شعبه آن ثابت و ۳۴۰ شعبه سیار و ۶۲۰ شعبه پیش‌بینی شده در این آزمون سیاسی شهری و ۴۶۶ شعبه روستایی بوده است.

یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان مرکزی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات بودند و از این تعداد ۱۹ هزار نفر رأی اولی بود. بیش از ۳۰ هزار نفر در استان مرکزی دست اندرکار برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود.

استان مرکزی از ۶ حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، خمین، محلات و دلیجان، ساوه و زرندیه، شازند و تفرش، فراهان و آشتیان ۷ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز