خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها:

نگاه مسئولان به مسئله آموزش و پرورش ابزاری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۶۵

گوزلی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته به مسئله آموزش توجه جدی می‌شود گفت: در کشور ما نگاه ابزاری به مسئله آموزش از سوی مدیران وجود دارد.

به گزارش ایلنا، علی گوزلی در نطق پیش از دستور خود در بیست و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شد گفت: همانطور که که استحضار دارید در جوامع امروزی پیشرفت و توسعه یک کشور مستلزم و وجود برنامه مدون، کامل و همه جانبه برای یک مدت معین است.

وی افزود: این روزها که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند یکی از راه‌هایی که می‌تواند شادی را به جامعه بیاورد ورزش است در صورتی که در برنامه هفتم توسعه که با شعار پیشرفت و توسعه اقتصادی توام با عدالت برنامه ریزی شده توجه جدی به ورزش نشده است. در صورتی که برنامه ریزی درست در این حوزه می‌تواند اقتصاد و اشتغال، فرهنگ سازی، نشاط اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را به همراه بیاورد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به مسئله آموزش توجه جدی می‌شود در صورتی که در کشور ما نگاه ابزاری و مصرفی به مسئله آموزش از سوی مدیران وجود دارد.

گوزلی اضافه کرد: تقلیل مستمر بودجه آموزش و پرورش، عدم گزینش مناسب معلمان و عدم مدیریت منابع انسانی که گاها با کمبود دبیر در مدارس مواجه شده و همچنین استیلای آموزش و پرورش طبقاتی و نبود عدالت آموزشی با وجود بیش از بیست نوع مدرسه در کشور همه از سوء مدیریت مدیران نالایق و بی برنامگی در این حوزه بوده و تاثیر منفی بر عملکرد این اداره می‌گذارد و آینده کشور به عملکرد آن‌ها بستگی دارد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: مردم از تبعیض و توزیع ناعادلانه بودجه ملی ناراضی هستند. برای مثال در شهر نظرآباد با قدمت ۹ هزار ساله تپه ازبکی، یک متر شبکه فاضلاب که ساخت آن با بودجه های محلی امکان پذیر نیست، وجود ندارد.

وی خطاب به رئیس مجلس افزود: شورای عالی استان‌ها به عنوان بالاترین نهاد شورایی کشور اجاره نشین شهرداری است و لازم است ساختمانی در شأن این شورا در نظر گرفته شود.

همچنین درخواست داریم طرح‌های ارسالی از سوی شورای عالی استان‌ها با سرعت بیشتری در مجلس اعلام وصول و بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز