خبرگزاری کار ایران

در کردستان؛

بیش از ۱۱ هزار کیلومتر برفروبی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۸۴۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۱ هزار و ۵۴۵ کیلومتر برفروبی در محورهای استان انجام شده است.

به گزارش ایلنا، فرزاد حسنی اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان، در ۲ روز گذشته با بارش پراکنده برف و کولاک در برخی از مناطق استان مواجه بودیم، لذا عوامل راهداری با تجهیزات و امکانات به پاکسازی محورهای شریانی و غیرشریانی پرداختند.

وی با اشاره به انجام عملیات برف‌روبی در ۲۴ ساعت گذشته در محورهای استان، گفت: دراین بازه زمانی ۱۶۱ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۷۸ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و هشت هزار و ۲۰۲ کیلومتر برف‌روبی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان مقدار شن و نمک مصرفی در این محورها را ۲ هزار و ۱۳۳ تن اعلام کرد و افزود: همچنین در این بازه زمانی در محورهای شریانی ۲مقطع ریزش‌برداری در یک مرتبه انجام و ۵۳۳ خودروی گرفتار در برف رهاسازی شد.

وی یادآور شد: همچنین در محورهای غیرشریانی استان نیز ۷۷ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۵۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۶۷ تن شن و نمک سه هزار و ۳۴۳ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

حسنی با بیان اینکه دراین محورها نیز ۷۵ مورد کمک و رهاسازی به خودروها انجام شد، گفت: در حال حاضر راه ارتباطی ۲ روستای استان مسدود است و راهداران با امکانات و تجهیزات در حال بازگشایی این راه ها هستند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز