خبرگزاری کار ایران

رئیس قرارگاه تأمین مسکن نیروهای مسلح کشور:

نرخ سهم مسکن در سبد معیشت خانوار حدود 60 درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۱۳۴

بالغ بر ۴۵ درصد از جمعیت کشور به ویژه در شهرهای بزرگ توان تهیه مسکن را ندارند

رئیس قرارگاه تأمین مسکن نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه نرخ سهم مسکن در سبد معیشت خانوار کشور حدود 60 درصد است، گفت: اگر بتوان مشکل مسکن را حل کرد در واقع به معیشت خانواده‌ها کمک بزرگی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید مجید ابن‌الرضا در در جلسه قرارگاه مسکن نیروهای مسلح استان مرکزی، افزود: بر اساس اعلام رسمی وزارت راه‌وشهرسازی بالغ بر 45 درصد از جمعیت کشور به ویژه در شهرهای بزرگ، توان تهیه مسکن را ندارند.

وی به وضعیت قیمت مسکن در سال گذشته و سال جاری اشاره کرده و ادامه داد: بر اساس آمار سال 1401 میانگین قیمت مسکن در کشور هر مترمربع 280 میلیون ریال بوده است که این رقم اکنون به 400 میلیون ریال رسیده است.

رئیس قرارگاه تأمین مسکن نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: مسکن اهمیت بسیار بالایی دارد و در این راستا یکی از برنامه‌های مهم دولت موضوع مسکن عنوان شده است. همچنین تأکید شده به صورت جهادی بر موضوع ساخت مسکن در کشور اقدام شود.

سردار ابن‌الرضا تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی، با هماهنگی‌های انجام شده، تلاش می‌شود در سطح کشور طرح ملی نهضت مسکن توسعه داده شود که نقش مهمی در راستای تسریع در ساخت مسکن در کشور خواهد داشت.

وی با تأکید بر اهمیت پیش‌روی به سمت ساخت مسکن صنعتی، بیان داشت: در یکی از کارخانه‌ها فرایند ساخت صنعتی مسکن انجام می‌شود که این واحد صنعتی ساختمان 12 طبقه را در مدت 4 ماه می‌سازد. بنابراین در فرایند ساخت مسکن باید به این سمت حرکت کنیم.

رئیس قرارگاه تأمین مسکن نیروهای مسلح کشور به وضعیت مسکن شاغلین این نیروها اشاره داشته و تأکید کرد: در نیروهای مسلح حوزه مسکن وضعیت مناسبی ندارد که این به دلیل رشد بی‌رویه مسکن در سال‌های گذشته است.

سردار ابن‌الرضا ابراز داشت: در ارتش جمهوری اسلامی ایران از مجموع شاغلین، 51 درصد در سپاه پاسداران، 34 درصد در وزارت دفاع، 30 درصد در فراجا که بالاترین درصد نیروی انسانی نیروهای مسلح را دارد، 64 درصد از شاغلین فاقد مسکن هستند.

وی به استفاده از تسهیلات بانکی برای مسکن نیروهای مسلح اشاره داشته و اضافه کرد: طبق انعقاد تفاهم‌نامه با بانک مسکن سال گذشته 160 هزار میلیارد ریال و سال جاری نیز 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن اعطا شده است. در مجموع از بانک‌های سپه و مسکن 57 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت شده است.

رئیس قرارگاه تأمین مسکن نیروهای مسلح کشور به موضوع احداث مسکن برای نیروهای مسلح اشاره داشته و گفت: تا پایان دولت سیزدهم 500 هزار واحد مسکن ویژه نیروهای مسلح در سطح کشور احداث خواهد شد و به متقاضیان تحویل می‌شود.

سردار ابن‌الرضا افزود: از سهم 500 هزار واحدی مسکن ملی برای نیروهای مسلح کشور طبق توافق امضا شده، ارتش جمهوری اسلامی 150 هزار واحد، سپاه 100 هزار واحد، فراجا 175 هزار واحد، وزارت دفاع 15 هزار واحد، اعضای وابسته 10 هزار واحد و رزمندگان 50 هزار واحد معسر در نظر گرفته شده است.

وی به کمک نیروهای مسلح در ساخت مسکن اشاره کرده و ادامه داد: این نهاد تکلیفی در خصوص ساخت و احداث مسکن ندارد، اما با این حال پای کار آمده و اقدامات مؤثری انجام شده است. در این رابطه برای هماهنگی بیشتر قرارگاه مسکن تشکیل شده است.

رئیس قرارگاه تأمین مسکن نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: در این راستا تاکنون حدود 1500 هکتار از زمین‌های مازاد نیروهای مسلح برای ساخت مسکن در اختیار دولت قرار داده شد. در مقابل دولت نیز 225 هزار هکتار از زمین‌های خود را برای ساخت مسکن به نیروهای مسلح واگذار کرد.

سردار ابن‌الرضا با تأکید بر اینکه استان مرکزی جزء استان‌هایی است که مسکن در آن یکی از موضوعات جدی است، تصریح کرد: در این استان نرخ مسکن تقریباً با میانگین کشوری یکسان است. یکی از دلایل این موضوع فعالیت صنایع در استان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز