خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان:

قزوین می‌تواند در پایش کارگران ساختمانی استان پیشرو باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۹۵۶

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: قزوین می‌تواند با ثبت مشخصات کارگران در شناسانامه فنی ملکی ساختمان به عنوان نخستین استانی باشد که در راستای پایش کارگران ساختمانی، افزایش ضریب ایمنی و حفاظت از بناهای ساختمانی در کشور پیشگام باشد.

به گزارش ایلنا، محمد شعبانیان با اعلام این خبر گفت: ثبت اسامی عوامل اجرایی مثل مشخصات کارگران در شناسنامه فنی ملکی ساختمان با هدف پایش نیروهای کار و افزایش سطح ایمنی بناها یک اقدام ضروری است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در مورد فواید این اقدام در حوزه کارگری، اظهار کرد: با ثبت اسامی کارگران در شناسنامه فنی ملکی، علاوه بر اینکه بیمه کارگران فعال تثبیت می‌شود، از سوء استفاده‌های غیرمجاز در راستای پوشش بیمه کارگران نیز جلوگیری شده و بستر را برای آموزش‌های بیشتر فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: شناسنامه فنی ملکی ساختمان باید از همان ابتدای طراحی با ثبت تمامی مراحل مثل درج مصالح به کار برده شده و افراد موثر در ساخت بنا، شرایط را برای تعمیرات و حفاظت ساختمان فراهم می‌کند، یا اینکه که بعدها با کمک همین شناسنامه می‌توان به ساختمان‌ها امتیاز و رتبه داد و آن‌ها را از نظر ایمنی نیز رده بندی کرد.

این مسئول ادامه داد: چنین اقدامی فقط مختص به منازل مسکونی نیست و تمام ساختمان‌های عمومی مثل صنعتی و اداری نیز باید به ثبت این مشخصات اقدام کنند تا بتوانیم در راستای تصمیم گیری و برنامه ریزی بعدی گام برداریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خاطرنشان کرد: نقش کارشناسی مهندسان ساختمانی در فرآیند ساخت یک بنا عامل موثری در اجری مقررات فنی ساختمان و همچنین ضوابط دارد که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز