خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

مجلس باید در مقابل قدرتمندان محکم بایستد و پیگیر مصالح مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۴۳۳

امام جمعه قزوین گفت: مجلس باید بتواند در مقابل زورگویی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها، مرعوب‌کردن و تطمیع‌کردن قدرتمندان جهان ایستاگی کند و با قدرت پیگیر مصالح مردم باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب در دیدار با بسیجیان به بصیرت افزایی تاکید داشتند، همچنین فرمودند همواره باید امیدوار باشید، بسیجی آیه یأس نمی‌خواند، آیه یأس مربوط به شیطان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: گاهی می‌بینیم برخی‌ها دهانشان را باز می‌کنند و هر چه می‌توانند از دشمن تعریف می‌کنند و هر چه بتوانند خودی‌ها را تحقیر می‌کنند، این فرد کار دشمن را انجام می‌دهد، در حالی که یک بسیجی دائم به دیگران امید داده و آینده روشن را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: ما پیش از این کجا بودیم و اکنون در چه نقطه‌ای قرار داریم؟ اکنون رزمندگان مقاومت ما هر زمان که اراده کنند از یمن شهرهای صهیونیستی را می‌کوبند، این مثل معجزه است، در حالی که در سال‌های گذشته رزمندگان با سنگ با صهیونیست‌ها مبارزه می‌کردند، وقتی که از سنگ به موشک رسیده‌ایم مشخص می‌شود که از اینجا به جاهای بالاتر هم خواهیم رسید، پس باید امیدوار باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: سفارش دیگر رهبر حکیم انقلاب به بسیجیان این بود که از غرور بپرهیزیم، مبادا بسیجی بودن و موقعیت بسیجی داشتن ما را مغرور کند، در این صورت مانند صهیونیست‌ها نژادپرست هستیم، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند هرگز غرور شما را نگیرد که بگویید من از فلانی بهترم، شاید اگر فلانی را بشناسید، او از شما بهتر باشد.

وی یادآور شد: نکته دیگر اینکه بسیجیان نباید برای انجام کارهای بزرگ احساس عجز و ناتوانی کنند، ما پیش از انقلاب هیچ چیزی نداشتیم، شهدایی مانند طهرانی‌مقدم، شهریاری و کسانی که پایه‌گذار امنیت ما شدند و به اختراعات و اکتشافات عظیم امنیتی دست پیدا کردند، این‌ها چه داشتند؟ این‌ها دستشان خالی بود اما ما را به اینجا رساندند، پس ما برای انجام کارهای بسیار بزرگ‌تر از این‌ها همیشه باید امیدوار باشیم.

وی افزود: نکته دیگر اینکه از کارهای نمایشی بپرهیزیم، یعنی برای مثال اینکه بخواهیم کارهایی کنیم که صرفاً گزارش کار بدهیم و مردم ببینند، رهبر حکیم انقلاب بسیجیان را از این کار منع کردند و فرمودند نباید این طور باشد، کارها باید واقعی باشند.

عابدینی عنوان کرد: همچنین رهبر حکیم انقلاب فرمودند موقعیت بسیجی و مسئولیت بسیجی را امانت بدانیم و این امانت را حفظ کنیم، هر کاری می‌کنیم حیثیت و موقعیت این امانت بسیجی بودن را بالا ببریم.

از دو قطبی شدن و دو قطبی بودن بپرهیزیم

امام جمعه قزوین بیان کرد: نکته دیگر اینکه فرمودند از دو قطبی شدن و دو قطبی بودن بپرهیزیم، نیاییم این جناح و آن جناح کنیم و آدم‌ها را مقابل هم قرار دهیم، ما یک دو قطبی بزرگ در طول تاریخ و در عرض عالم هستی داریم و آن دو قطبی خدا در مقابل طاغوت است، دو قطبی مهم دنیا دین، حق، صداقت و ایمان در مقابل یهودیت، ظلم، جنایت، شیطان و طاغوت است، ما فقط این دو قطبی را داریم، همه ما باید متحد، منسجم و هم‌افزا در مقابل مستکبران عالم و شیاطین باشیم که با محوریت صهیونیست‌ها در همه جای دنیا جنایت می‌کنند.

عابدینی با یادآوری سالروز شهادت شهید مدرس و با تأکید بر اینکه مجلس باید در مقابل قدرتمندان محکم بایستد و پیگیر مصالح مردم باشد، گفت: به همین مناسبت روز مجلس را داریم.

امام جمعه قزوین افزود: رهبری فرمودند امام راحل بارها اسم مدرس را در فرمایشاتشان می‌آوردند؛ ایشان فرمودند عالم‌تر از مدرس نیز داشتیم اما مدرس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب، تهدید، تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌گذاشت و هیچ چیزی نمی‌توانست او را از جایگاه محکم صحبت کردن در مقابل ظلم، بازدارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر نماینده مجلسی بی‌علاقه به انقلاب و کشور و بی‌اعتقاد به قانون اساسی به مجلس راه پیدا کند که مصالح کشور برایش مهم نباشد و دشمنی‌های استکبار جهانی را نفهمد، مجلس را خراب می‌کند، ملت را خراب می‌کند و کشور را نیز خراب می‌کند و چنین آدمی به درد مجلس نمی‌خورد.

عابدینی اظهار کرد: نماینده مجلس باید جوانمرد باشد، صداقت داشته باشد و جانش را برای دین بگذارد و به معنای واقعی کلمه انقلابی و بسیجی باشد و اگر هم وانمود کند که انقلابی و بسیجی است، منافق می‌شود و از جنس دشمنان اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبری فرمودند قانون اساسی تجسم انقلاب است یعنی انقلاب را اگر بخواهیم می‌توانیم در قانون اساسی ببینیم و باید دستگاه‌ها خودشان را موظف بدانند به قانون اساسی عمل کنند.

عابدینی ادامه داد: هر کجا دل مردم می‌گیرد و رنجش خاطری پیش می‌آید به خاطر این است که یک مسئولی قانون را دور می‌زند و قانون‌خواری می‌کند برای اینکه هر چیز دیگری را برای خودش آسان کند، زمین‌خواری برایش آسان شود و هر دستگاهی و دستگاه قضایی باید ملتزم به قانون باشد، قوه مجریه و مقننه و مردم نیز باید ملتزم به قانون باشند و در مقابل قانون تسلیم باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز