خبرگزاری کار ایران

فرماندار ازنا:

بیش از ۲۰ سال است که مردم چشم به راه آغاز فعالیت مجتمع فولاد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۴۰۷

فرماندار ازنا گفت: بیش از ۲۰ سال است که مردم چشم به راه آغاز فعالیت محتمع فولاد این شهرستان هستند که با سرمایه ملی بنا شده ولی به دلایل متعدد به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فاتحی امروز جمعه - دهم آذرماه - در گردهمایی فرمانداران لرستان که با موضوع محوری بررسی چالشها و راهبردها در حوزه اقتصادی برگزار شد، به ظرفیت مجتمع فولاد ازنا اشاره کرد و اظهار داشت : راکد بودن این مجتمع بعد از ۲۰ سال خسارت محض است و مردم این شهر چشم به راه آغاز فعالیت این پروژه عظیم هستند که با سرمایه ملی بنا شده ولی به دلایل متعدد و عدم همراهی برخی از بانک‌ها همچون استخوانی در زخم مانده است.

وی با اشاره به اینکه این صنعت کاملاً راکد و بلااستفاده در شرق استان مانده است، تصریح کرد : در صورتی که اگر کوره‌های فولاد روشن شود و خط تولید آن فعالیت کند می‌تواند به‌تنهایی بخش اعظمی از مشکل اشتغال را حل و اقتصاد استان را دگرگون کند و بدهی‌های بانکی معوق نیز به مرور پرداخت می‌شود.

فرماندار ازنا با تقدیر از تلاش‌های استاندار لرستان در برگزاری جلسات مشترک فی‌مابین مدیریت فولاد ازنا و بانک‌های عامل در تهران و تلاش برای رفع اختلافات، عزم مدیریت استان و ملی و سرمایه‌گذار را برای راه‌اندازی و شروع فعالیت کافی دانست تا این مجتمع اقتصادی بتواند به چرخه تولید بازگشته و هزاران جوان جویای کار را مشغول بکار کند.

فاتحی به جایگاه فولاد مبارکه اصفهان در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: فولاد مبارکه اصفهان توانسته است نقش مهمی در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان و کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد ایفا کند که اگر مسئولان در سطوح ملی اراده کنند همین مهم نیز می‌تواند برای استان لرستان رقم بخورد و امروز سرنوشت فولاد ازنا به اجماع اراده‌ها در پایتخت گره خورده است.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته معاون سیاسی امنیتی استانداری از کارخانه سیمان‌سفید به برخی از مشکلات این واحد صنعتی پرداخت و خواستار استمرار حمایت دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان از این کارخانه تا راه‌اندازی و افتتاح شد.

فرماندار ازنا با تقدیر از عملکرد معاونت امور اقتصادی و دفتر جذب سرمایه استانداری لرستان در تخصیص تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به شهرستان ازنا افزود: داشتن اقتصادی پویا درگرو اعتماد به مردم و حمایت از جریانات نخبگان متعهد مردمی در حوزه اقتصاد است و باید اقتصاد مردم پایه را توسعه داد تا شاهد تحول باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز