خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین:

اعتراض جهانی وضعیت صهیونیست‌ها را وخیم کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۱۹

امام جمعه قزوین گفت: اعتراض جهانی و خشم عموم مردم در همه جای دنیا و خشم و تظاهرات‌های چند صد هزار نفری در شهرهای مختلف اروپایی و آمریکایی روحیه صهیونیست‌ها را نابود کرده است، بنابراین وضع صهیونیست‌ها بسیار وخیم است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: قسمتی از بیانات حضرت زینب کبری (س) در مجلس یزید در شام را عرض خواهم کرد، شما این‌ها را با جنایاتی که امروز توسط صهیونیست‌ها در غزه اتفاق می‌افتد مقایسه کنید، آینده‌ای که حضرت زینب (س) برای قافله حسینی مطرح کرد و آن آینده تاریک و ذلت‌باری که برای یزید بیان فرمود، امروزه ما شاهد تحقق پیش‌بینی آن حضرت هستیم، این را مانند یک بشارت به مردم بااستقامت غزه، فلسطین و لبنان هدیه می کنیم تا بدانند که ائمه (ع) یاور این حرکت مظلومانه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند ای یزید من آمده‌ام که حقارت و کوچکی تو را به تو نشان بدهم، سپس حضرت ادامه دادند ما شکایت‌مان را نزد خدا مطرح می‌کنیم، این زبان حال یتیمان و مظلومان غزه هم هست که به صهیونیست‌ها می‌گویند ما تکیه‌گاه مان فقط خداست، هر کِید، نیرنگ و حیله‌ای دارید به کار بگیرید و هر چه از دستتان بر می‌آید انجام دهید.

وی یادآور شد: اکنون نیز رهبر حکیم انقلاب ما و مسلمانان در همه جای جهان همین جملات را می‌گویند، مستضعفان هم به پشتیبانی از مسلمانان برخاسته‌اند و همین جملات را تکرار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: حضرت زینب (س) در ادامه فرمودند ای یزید آنچه که تو می‌گویی جز سستی چیز دیگری نیست، تو ایامت به شماره افتاده است؛ امروز نیز ما همین‌ها را به صهیونیست‌ها می‌گوییم، چند سال دیگر ما سرزمینی به نام سرزمین اشغالی نداریم، بلکه سرزمین مردم با مقاومت و استقامت فلسطینی را داریم، وضعیت صهیونیست‌ها هم بدتر از وضعیت یزید است و دوامی نخواهند داشت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز ما در رژیم صهیونیستی می‌بینیم که بزرگانشان با هم دعوا دارند، نظامیان صهیونیستی با هم اختلاف دارند و مردمشان با مسئولانشان در جنگ و دعوا هستند.

عابدینی یادآور شد: مناسبت مهم دیگر ما مقاومت اسلامی و وضعیت صهیونیست‌ها است، ما باید به صهیونیست گ‌ها بفهمانیم بمب‌های آمریکایی- اروپایی ساختمان‌ها را ویران می‌کنند اما اراده انسان‌های مؤمن و انسان‌هایی که به خدا توکل دارند نه تنها با بمب شکسته نمی‌شود، بلکه محکم‌تر خواهد شد، اراده را با بمب نمی‌توان از میان برداشت.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: فرعون وقتی نتوانست اراده‌ها را بشکند کودک‌کشی کرد، صهیونیست‌ها نیز علاوه بر کودک‌کشی، زن‌ها را می‌کشند، ساختمان‌ها را ویران می‌کنند، داروخانه‌ها را منفجر می‌کنند، منابع آب را آلوده می‌کنند و مردم را با تشنگی مواجه می‌کنند، صهیونیست‌ها می‌توانند این کارها را انجام دهند اما هرگز نمی‌توانند اراده مردم را خدشه دار کنند، اراده مردم غزه هر روز محکم‌تر خواهد شد.

پیروزی و نصرت خدا نزدیک است

وی عنوان کرد: برخی می گویند چه زمانی پیروز می شویم؟ خدای فرموده، بدانید پیروزی و نصرت خدا نزدیک است، ما خیلی به این پیروزی امیدواریم، فلذا به عزیزان جبهه مقاومت در همه جای دنیا به ویژه در غزه این آیه شریفه را یادآوری می کنیم، البته می‌دانیم که این عزیزان با همین آیه زندگی می‌کنند، با این آیه دل‌های ما نیز آرام می‌شود و این دردهای جانکاهی که می بینیم التیام و آرامش پیدا خواهد کرد.

عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید در تعقیب دشمنان خون‌خوار سست نشوید، اگر رنج و سختی دیدید و مصیبت‌ها برای شما پیش آمد، بدانید که دشمنان شما هم از دست شما ضربه خورده‌اند و همه چیزشان را از دست می‌دهند، منتها شما با آن‌ها فرق می کنید، شما به خدا امید دارید اما آن‌ها هیچ امیدی ندارند، آن‌ها آوارگان و سرگردان‌هایی هستند که از اینجا رانده می‌شوند ولی هیچ کجای دنیا نمی‌خواهند این ها را ببینند و راضی نیستند که این‌ها را در کشورشان اقامت دهند.

صهیونیست‌ها از جنگ درازمدت وحشت دارند

امام جمعه قزوین تأکید کرد: صهیونیست ها همیشه در طول تاریخ از جنگ درازمدت وحشت داشته‌اند، می‌توانند یک جا را بمباران کنند یا یک کشتار جمعی راه بیندازند اما وقتی کسی مقابلشان بایستد این‌ها طاقت ادامه ندارند.

وی تصریح کرد: انگیزه جنگیدن در نیروهای نظامی و شبه نظامی صهیونیست وجود ندارد، برای چه می‌خواهند بجنگند؛ تانک‌ها و نفربرهای نظامی‌شان خیلی زود تبدیل به تابوت نظامیان صهیونیستی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: فشار خانواده اسرا و فشار مردمی که در سرزمین‌های اشغالی هستند و می‌گویند چرا شما این جنگ را ادامه می‌دهید، بنابراین حال این‌ها حال خوبی نیست، فقط می‌طلبد که ما بیشتر استقامت کنیم، هزینه سنگین و فشار ناشی از هزینه‌های جنگ نیز فشاری مازاد را به آن‌ها تحمیل می‌کند، این جنگ برای صهیونیست‌ها حداقل روزی 250 میلیون دلار هزینه دارد.

عابدینی اظهار کرد: تعطیلی صنایع و منابع درآمدی صهیونیست‌ها در شرایط جنگی نیز یکی دیگر از موارد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز