خبرگزاری کار ایران

به منظور تهیه نقشه راه؛

طرح جامع گردشگری در شهر قزوین تهیه و تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۳۱

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در راستای توسعه گردشگری در قزوین و به منظور تهیه نقشه راه در این حوزه، طرح جامع گردشگری تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهری السادات تقوی در نشست مشترک با مدیران ارشد استان قزوین ضمن اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری در استان و شهر قزوین اظهار کرد: به دلیل نبود طرح جامع گردشگری پروژه‌ها در طول مدیریت‌های مختلف دستخوش بسیاری از تغییرات می‌شوند و حتی ممکن است در برخی دوره ها دچار رکود و توقف کردند. 

وی ادامه داد: نمونه بارز این طرح ها محله بلاغی است که در دوره های مختلف تصمیمات متفاوتی برای آن اخذ شد و به نظر می‌رسد اگر تدبیری برای تدوین طرح جامع گردشگری اندیشه شود شاهد این مشکلات نخواهیم بود. 

به گفته تقوی، ارایه برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت در زمینه گردشگری می‌تواند برای برون رفت از چالش‌های پیش رو موثر باشد و  هر مدیری که در اداره امور قرار می‌گیرد می‌تواند مسیر را ادامه دهد. 

وی همچنین برند سازی و توجه به حوزه گردشگری را سرمایه گذاری دانست و گفت: هزینه کردن در این حوزه قطعا آورده خوبی برای شهر وشهروندان خواهد داشت و لذا باید طرح‌های گردشگری ارزیابی و اولویت بندی شوند تا بتوانیم با تقسیم بندی کارها در میان دستگاه ها با محوریت استانداری قزوین پروژه ها را  به مرحله اجرایی برسانیم. 

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار نگاه ویژه به حوزه سرمایه گذاری شد و گفت: اگر یک هتل و یا مجتمعی توسط سرمایه گذار در شهر ساخته می‌شود نباید به فکر انتفاع بود بلکه استفاده شهر و شهروندان از یک پروژه به مثابه همان سرمایه گذاری و سود معنوی خواهد بود. 

وی همچنین بر لزوم ارتباط بیشتر با مراکز دانشگاهی و استفاده از ظرفیت تهیه پایان نامه‌های دانشجویان در زمینه گردشگری تاکید کرد و گفت: دانشجویان در تهیه و تدوین مقالات و پایان نامه‌ها می‌توانند گره گشای بسیاری از مسایل شهری باشند که به نظر می‌رسد استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است. 

تقوی همچنین خواستار توجه به پارک رباتیک قزوین به عنوان نخستین پارک رباتیک  کشور شد و افزود: این پارک تنها پارک رباتیک ایران است که ربات‌های آن ساخت ایران است، لذا باید بر داشته هایمان تمرکز کنیم و برای توسعه آنها تلاش کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز