خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور؛

خط ریلی همدان -سنندج افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۹۴۶

با بهره‌برداری از طرح راه‌آهن همدان _ سنندج با حضور رئیس جمهور، استان کردستان هم به عنوان بیست و چهارمین استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

به گزارش ایلنا، اتصال این مسیر با پایانه‌های مرزی استان اجرا نشده و در صورت اجرای طرح اتصال سنندج به مرز باشماق مریوان امکان بهره‌مندی از مزیت‌های ترانزیتی این محور نیز فراهم خواهد شد.

برای احداث این کلان پروژه بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ارزش روز آن ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

پروژه راه آهن همدان - سنندج جزو پروژه‌های مصوب "مهر ماندگار" در سال ۱۳۸۳ بود که فاز اول آن از تهران به همدان در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید و ریل گذاری فاز دوم شامل مسیر همدان - سنندج، مهرماه سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده است، فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد و در سه قطعه تعریف شده است که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده است.

پروژه راه آهن همدان - سنندج شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

در این مسیر تاکنون ۲۰ هزار تن ریل ملی استفاده شده و این پروژه از افتخارات ملی در خودکفایی ساخت مسیرهای ریلی محسوب می‌شود.

ظرفیت انتقال مسافر ۳۰۰ هزار نفر در سال و باری ۵۰۰ هزار تن است که بر اساس برنامه، مقرر شده است این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز