خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان:

۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۸۵

استاندار سمنان گفت: برآورد ساخت «نهضت ملی مسکن» در این استان ۶۰ هزار واحد است که طی چهار سال باید تکمیل و تحویل شود و اکنون ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحد در شهرهای استان در حال ساخت است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی و ساخت یک هزار و ۷۴ واحد نهضت ملی مسکن شهرستان دامغان در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم این شهر افزود: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان طی چهار سال هدف‌گذاری شد.

وی ادامه داد: امروز عملیات ساخت یک هزار و ۷۴ واحد ویلایی در شهر دامغان آغاز شد که یکی از بزرگترین طرح‌های ویلایی در استان سمنان محسوب می شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: یک ستاد ویژه توسط فرماندار دامغان و مسوولان راه و شهرسازی به منظور پیشبرد این طرح ایجاد شود تا به پایگاهی برای کارگاه عمران و آبادانی و تسریع روند ساخت تبدیل شود و به همین منظور بازدیدهای مداوم با هدف بررسی روند کار در دستور کار قرار دارد.

اختصاص ۵۵۷ واحد زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت

وی سمنان را یکی از استان‌های دچار پیری جمعیت در کشور برشمرد و گفت: با توجه به شرایط استان سمنان در پیری جمعیت، فرزندآوری و اجرای طرح‌های جوانی جمعیت در دستور کار است و در این خصوص، تعداد ۵۵۷ واحد زمین به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت قرار می‌گیرد.

استاندار سمنان بیان کرد: در دولت آیت الله رئیسی روابط بین المللی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و پیگیری امور مردم و اتمام طرح‌های نیمه تمام با جدیتی پیگیری شده است و مهم‌ترین اقدام دولت نیز «نهضت ملی مسکن» و «جهش تولید» بوده است.

رشد اقتصادی دامغان به ۱۶ درصد رسیده است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: رشد اقتصادی در دامغان با اقدامات صورت گرفته و حمایت های استاندار و مسوولان ارشد استانی به ۱۶ درصد و رشد صنعتی به ۳۳ درصد رسیده است.

علی اکبر علیزاده اضافه کرد: امروز عملیات اجرایی ساخت مسکن ویلایی در دامغان آغاز شد که برای تحقق آن در عرض ۲ ماه، پنج مرتبه با وزیر راه و شهرسازی و ۲ مرتبه با معاونت این وزارتخانه نشست های تخصصی برگزار شد.

وی اظهار داشت: اصلی ترین‌ پشتیبان‌ در بحث تامین زمین‌ مسکن‌ ملی و آغاز عملیات اجرایی احداث مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دامغان، استاندار سمنان بود که به عنوان مدیریت ارشد اجرایی استان به صورت ویژه و مستمر این امر را از مرکز کشور پیگیری کرد.

علیزاده تصریح کرد: با تلاش و همراهی تمامی دست‌اندرکاران، عملیات ساخت هر چه سریعتر تکمیل و کام‌ مردم دامغان با خانه‌دارشدن هرچه زودتر شیرین شود.

تامین ۳۱ هکتار زمین در قالب نهضت ملی مسکن برای ۱۹ هزار متقاضی

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز در این آیین گفت: اراضی درنظر گرفته شده برای ۱۹ هزار متقاضی واحد مسکن ملی در استان به مساحت یک هزار و ۳۱ هکتار است.

محمد حسینی طباطبایی گفت: تاکنون اراضی به مساحت یکهزار و ۳۱ هکتار در قالب ۲۷ سایت مسکونی در کل استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی و تامین شد.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۴۲۶ متقاضی در دامغان برای نهضت ملی مسکن وجود دارد که از این تعداد عملیات اجرایی برایواحدهای ۳۳۶ متقاضی به صورت انبوه‌سازی در حال ساخت و یک هزار و ۷۴ واحد یک‌طبقه حیاط‌دار از امروز آغاز می‌شود.

حسینی طباطبایی اظهار داشت: محل خانه یک هزار و ۳۱ متقاضی مسکن ملی شهرستان دامغان در سایت دوم درنظر گرفته شده است که ۴۵ هکتار در محل ضلع شمالی شهرک بوستان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تصریح کرد: ۱۲۸ متقاضی در راستای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند که در سایت دوم به این افراد زمین تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز