خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد برکت:

تصمیم گیری در بنیاد برکت همانند شوراها از دل مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۵۵۰

آماده همکاری با شورای عالی استان‌ها در زمینه اشتغال زایی هستیم

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها و بنیاد برکت خواستگاه مردمی دارند گفت: این دو نهاد می‌توانند با همکاری یکدیگر زمینه توسعه اقتصاد روستایی را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، محمد ترکمانه روز پنجشنبه در بیست و یکمین اجلاس شورای عالی استان‌ها و در نشست هم‌اندیشی با اعضای این شورا، با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع اعضای شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: مجموعه شوراها و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در ارتباط با مردم مشترک هستند و هر دو وظیفه مردمی سازی را بر عهده دارند و عمده فعالیت هر دو نهاد در مناطق محروم و روستاها و شهرهای محروم است.

وی افزود: بنای تأسیس بنیاد برکت از صحبت‌هایی بود که رهبر معظم انقلاب در شروع کار آقای محمد مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشتند و ما در دو بخش توانمندسازی و اشتغال‌زایی و زیربنایی و عمرانی در حال فعالیت هستیم.

مدیرعامل بنیاد برکت، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های اشتغال‌زایی الگوهای متفاوتی را بررسی کردیم و به مدل‌هایی رسیدیم که چگونه کشور و مردم را توانمند کنیم و در بخش عمرانی هم با محوریت مدارس، کار را شروع کردیم و مسائل عمرانی دیگر مثل جاده و مسجد و غیره را نیز دنبال کردیم.

ترکمانه جریان سازی و الگو سازی را اصلی‌ترین مأموریت بنیاد برکت دانست و گفت: وظیفه اصلی ما این است که به دور از بروکراسی‌های اداری، الگوسازی کنیم؛ اکنون، اطلس محرومیت کشور و نقشه ورود به مناطق را ترسیم کردیم و بر اساس مطالعات ترسیم کرده‌ایم که کدام منطقه، کدام نیاز را بیشتر دارد.

وی تصریح کرد: شبکه تسهیل‌گران و مجریان بنیاد برکت را از دل خود مردم منطقه تشکیل داده‌ایم و هزار جوان را انتخاب کردیم تا رهبران پیشرفت منطقه خودشان شوند و به آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی، آموزش داده‌ایم. امروز یک شبکه هزار نفره از تسهیل‌گران داریم که با دهیار و امام جماعت روستا ارتباط می‌گیرند و کمیته اشتغال روستا و شهرستان را تشکیل می‌دهند و نیازها و مشکلات منطقه را احصا می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: تصمیم‌گیری در بنیاد برکت مانند شوراها از دل مردم است و امروز ۸ مدل الگوی اشتغال‌زایی را ارائه داده‌ایم و معتقدیم مهم تأثیرگذاری در اقتصاد کشور است.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان، بازار فروش است و تولید باید منتهی به فروش شود. ما آمادگی این را داریم که در روستاها، شهرها و مراکز استان‌ها نمایشگاه‌های تولیدات کارآفرین‌ها را داشته باشم و شورا و شهرداری می‌تواند در این زمینه همکاری کند.

ترکمانه توضیح داد: این مسئله کمک می‌کند چرخ اقتصاد روستاها بچرخد و این یک دغدغه برای ماست که بتوانیم محصولات کارآفرین‌ها را به بازار برسانیم و زمینه فروش محصولات را فراهم کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت اضافه کرد: خواهش من این است که طرح‌های ویژه‌ای از سوی نمایندگان شورای عالی استان‌ها برای ایجاد بازار فروش برای این کارآفرین‌ها در شهرها و مراکز استان‌ها ارائه شود.

وی افزود: ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم در بازارهایی که از سوی شهرداری ایجاد شده غرفه‌هایی در اختیار کارآفرینان زندانی، سرپرستان خانوار و … قرار داده شود تا بتوانند محصولات خود را در این غرفه‌ها ارائه کنند.

ترکمانه تصریح کرد: همچنین آمادگی داریم با کمک شوراها و شهرداری‌ها رویدادهای حل مسئله در منطقه برگزار کنیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات را بررسی کنیم. این کار باعث پویایی مردم و ارتباط بیشتر شوراها و شهرداری‌ها با مردم می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: منابع مالی خُردی که در دست مردم وجود دارد بسیار زیاد است و مدیریت این منابع هم مسئله است. ما تلاش کردیم طرح‌هایی ارائه کنیم تا این منابع خرد را به سمت تولید حمایت کنیم. ما در بنیاد برکت زیرساخت‌ها را آماده کردیم و به این صورت است که هر مقدار پول جمع شود بنیاد برکت هم همان مقدار تخصیص دهد تا بتوانیم کارهای جدی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: مسئله ساخت مسکن هم یک دغدغه مهم است و بسیاری از مردم توان تهیه مسکن را ندارند. فروش متری مسکن که در کشور مطرح است هم طرح خوبی است و در دنیا در حال انجام می شود.

ترکمانه بیان کرد: کسی می‌تواند ۵ متر مسکن بخرد بنابراین باید پلتفرمی آماده شود تا مردم بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند تا در نهایت بتوانند سرمایه لازم برای خرید یک خانه را جمع آوری کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: بنابراین بنیاد برکت می‌تواند زیرساخت‌ها را فراهم کند و شوراها نیز می‌توانند با کمک شهرداری در حوزه قانون‌گذاری و تسهیل‌گری کمک کنند تا بتوانم در این حوزه هم وارد شویم. ما آماده ایم این مسئله را با کمک شورای عالی استان‌ها پیش ببریم.

وی توضیح داد: مسئله دیگر برندسازی برای شهرهای کشور است. برای مثال ملایر شهر مبلمان کشور است و ما می‌توانیم با همکاری مدیریت شهری این برندسازیرا انجام دهیم تا اقتصاد و هویت شهر شکل بگیرید و کسب و کارها توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز