خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی:

در کشورهای اسلامی هیچ خط کشی و مرزی بین مذاهب و اقوام و ادیان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۸۳

مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: در کشورهای اسلامی هیچ خط کشی و مرزی بین مذاهب، اقوام و ادیان و جنسیت وجود ندارد و هیچ قوم و جنسیتی برتر از دیگری نیست و همه باهم برابر هستند.

به گزارش ایلنا، ماموستا عبدالسلام کریمی در دومین همایش سراسری هفته وحدت بیان کرد: تمام انبیائی که مبعوث شده‌اند برای اجرای عدالت و تحقق عدالت اجتماعی در زمین مبعوث شده‌اند تا مردم برای ایجاد قسط و داد و عدل بپاخیزند.

 مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: وکلا باید زمینه را برای اجرای عدالت و قضاوت و حق فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ نهادی محکم‌تر و ماندگارتر از خانواده نیست، تصریح کرد: برای داشتن جامعه سالم باید خانواده‌ها را حفظ کرد لذا دشمن برای فروپاشی خانواده‌ها برنامه‌ریزی کرده باید مشاوران خانواده با روشنگری تا جایی که ممکن است خانواده‌ها را حفظ کرده و جلوی طلاق را بگیرند.

وی ادامه داد: دشمن به بهانه‌های واهی و خرافات در پی قرار دادن شیعه وسنی برابر هم است نباید اجازه عملیاتی شدن این توطئه را به دشمن بدهیم.

در ادامه این مراسم ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اتحاد و یکپارچگی مردم استان یک الگو برای تمام جهانیان است.

عتباتی افزود: سال‌هاست که مردم آذربایجان‌غربی با اتحاد و انسجام در کنار هم با مسالمت زندگی کرده‌اند و این اتحاد یک الگوی برای جهانیان است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی رنگین کمان ادیان و اقوام و مذاهب است، تصریح کرد: این استان نماد اتحاد، وحدت، برادری تمام ادیان و مذاهب است.

عتباتی خاطر نشان کرد: امروز آنچه مورد هدف دشمن است از بین بردن این وحدت کلمه مسلمانان با انواع شیوه‌ها و توطئه است.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: امروز سیستم و بدنه قضایی، وکالتی و مشاوره استان؛ همکاران شیعه و سنی با اتحاد و انسجام یک هدف را دنبال می‌کنند و آن اجرای حق و عدالت است.

عتباتی خاطر نشان کرد: در جنگ ترکیبی سال گذشته دشمنان، مذهب و اتحاد مردم را مورد هدف قرار گرفته بودند اما با بصیرت و هوشیاری مردم استان این نقشه خنثی شد.

وی یاد آور شد: دشمنان می‌خواستند در سالگرد اغتشاشات کشور چندین نفر از علمای اهل تسنن و تشیع را ترور و ناامنی ایجاد کنند که با هوشیاری مجموعه امنیتی و انتظامی و قضایی و مردم بار دیگر مأیوس شدند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم اتحاد و برادری را در سطح استان و کشور حفظ کنیم و وحدت مورد تاکید رهبر انقلاب را گسترش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز