خبرگزاری کار ایران

فرمانداری و دادستانی رودبار علیه اصحاب رسانه‌؛

فعالان رسانه‌ای: با ارعاب و تهدید مانع فعالیت‌های حرفه‌ای مان در پیگیری مطالبات مردم می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۸۴۸

رسانه‌های مطالبه‌گر که خواسته‌ها و مطالبات مردم شهرستان رودبار را پیگیری می‌کنند، از سوی فرمانداری این شهرستان به دلیل عمل به وظایف حرفه‌ای خود تحت فشار هستند و با محدودیت‌های جدی روبرو شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی است که بازنمایی مشکلات جدی مردم شهرها و روستاهای شهرستان رودبار در رسانه‌های ملی و منطقه‌ای موجب شده تا برخی از مشکلات مردم که مهمترین آنها موضوع کم آبی و بی آبی است در صدر اخبار قرار گیرد تا شاید از این رهگذر قدمی برای حل معضلات مردم برداشته شود. اما گویا این نحوه پرداختن به مشکلات بخش‌های محروم به مذاق مسوولان شهرستان ، به ویژه فرماندار رودبار خوش نیامده و آنها به جای استقبال از پرداختن رسانه‌ها به کاستی‌های موجود و همچنین مطالبات مردم، به فکر افتاده اند تا محدودیت‌های جدی برای مطالبه‌گران حقوق مردم ایجاد کنند.

برخی فعالان رسانه‌ای شهرستان در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر پس از طرح مطالبات مردمی در برخی از رسانه‌ها و بازنشر آنها توسط رسانه‌های منطقه‌ای، مسوولان شهرستان از جمله فرماندار و دادستان که اتفاقا می‌بایست پیگیر حقوق عامه باشد، ضمن تماس با مدیران و عوامل رسانه‌ای مطالبه گر حقوق مردم از آنها خواسته‌اند تحت هیچ شرایطی به پیگیری مطالبات مردمی نپردازند.

اخبار و گزارش‌های دریافتی از فعالان رسانه‌ای شهرستان حاکی از آن است که فرماندار رودبار در هر مجالی ضمن ابراز ناخوشنودی از اقدامات فعالان رسانه‌ای منتقد شرایط موجود، در پاره‌ای مواقع با ادبیاتی سخیف و دون شأن یک مقام مسوول اقدام به توهین به رسانه‌ها ، عوامل رسانه‌ای و همچنین ایجاد محدودیت‌های جدی برای فعالیت آنها نموده است.

دادستان رودبار هم در این میان به جای آنکه از منظر پیگیری حقوق عامه یاری گر و مدافع حرکت صحیح و حرفه‌ای رسانه‌های منطقه‌ای و گاها استانی باشد، به کمک فرماندار آمده و در برخی موارد حتی آنها را از بازنشر اخبار و گزارشات مربوط به مشکلات مردم و منطقه نهی کرده است.

فعالان رسانه‌ای محلی و منطقه‌ای در تماس‌های جداگانه با ایلنا ارعاب و تهدید اصحاب رسانه و ایجاد محدودیت‌های جدی بر سر راه فعالیت حرفه‌ای خود، به جز محدود رسانه‌هایی که نقش تریبون های تبلیغاتی را برای مسوولان شهرستان ایفا می کنند، عامل اساسی تعمیق مشکلات مردم و منطقه می دانند.

این فعالان رسانه ای معتقدند که نه تنها امیدی به اصلاح رفتار مدیران شهرستان به ویژه فرماندار و دادستان رودبار و بعضا نمایندگان دستگاههای امنیتی مستقر در شهرستان نیست، بلکه روز به روز بر این محدودیت ها و تضییقات افزوده می گردد، از همین رو آنان از مسوولان استان می خواهند تا نسبت به تغییر شرایط موجود به نفع مردم و بازشدن فضا برای پیگیری مطالبات عمومی وارد عمل شوند.

بر همین اساس خبرنگار ایلنا طی تماسی با رئیس اداره ارشاد رودبار نقطه نظر وی در خصوص ایجاد فشار و محدودیت برای اصحاب رسانه را جویا شد که وی از هرگونه اظهار نظر رسمی امتناع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز