خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صمت استان:

۲۲۲ میلیون دلار از محصولات غیرنفتی قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۴۴۳

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین گفت: در پنج ماهه سال جاری صادرات غیرنفتی استان ۳۵۷ هزار تن و مبلغ ۲۲۲ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین، صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

مجید برزگر در این جلسه گفت: صادرات استان قزوین در سال جاری از نظر وزنی ۰/۶ درصد و از نظر ارزی یک درصد سهم کشور است.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: صادرات استان از نظر وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزی ۲۲ درصد کاهش داشته و درمجموع ۲۶۸ کد تعرفه به ۵۲ کشور صادرات شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۳ هزار تن از ۴۰ کشور واردات داشتیم که ۳۲ درصد افزایش داشته است.

این مسئول ادامه داد: عراق، عمارات، پاکستان، ترکیه، ارمنستان، هند، روسیه و آذربایجان ازجمله کشورهای مقصد صادرات بودند که در برخی از کشورها میزان صادرات کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: میله‌های آهنی، روغن پایه، شمش، سیب زمینی، محصولات آهنی و مفتول و سایر رزین‌ها ازجمله محصولات صادرات استان هستند.

برزگر اظهار کرد: کالاهای استان در سال جاری در ۴ گروه کالایی شامل معدنی، صنعت، پتروشیمی و پایه نفتی و کشاورزی بوده است که ۴۸ درصد آن در بخش صادرات و ۳ درصد هم در بخش کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، قزوین در ردیف پانزدهم صادرات کشور قرار داشت و در ۵ ماهه سال جاری در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز