خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس خبرداد؛

تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان/ رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۸۸

رئیس کل دادگستری فارس از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خبر داد.

 به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی  در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس گفت: هدف از تشکیل این ستاد کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و در سایه امنیت کامل است.

وی افزود: تمامی نهادها و دستگاه‌ها و مسئولان انتخابات باید زمینه انتخاباتی سالم، پرشورهمراه با مشارکت عمومی را فراهم کنند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی فارس با بیان اینکه تذکرات انتخابات دوره‌های گذشته از سوی دستگاه قضایی بسیار مؤثر بوده است، بر استفاده از ظرفیت پیشگیرانه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان و راه اندازی و فعالیت این ستاد در شهرستان ها و دایر کردن دبیرخانه این ستاد تأکید کرد.

موسوی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: در تعیین هیأت های اجرایی قانون ملاک عمل باشد و از ظرفیت افراد معتمد در هیأت های نظارت و اجرایی استفاده شود و لازم است این هیأت ها نیز بر اساس اختیارات قانونی خود نظارت دقیق و عادلانه ای بر نامزدهای انتخاباتی داشته باشند.

وی هدف اصلی از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی فارس را کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و در سایه امنیت کامل خواند و تصریح کرد: مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح از تأکیدات رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی ) است بنابراین لازم است تمامی نهادها و دستگاه ها، مسئولان امرانتخابات و صداو سیما زمینه انتخاباتی سالم، پرشورهمراه با مشارکت عمومی را فراهم کنند.

موسوی، پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی را از وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان دانست و افزود: با تعامل و همراهی شورای تأمین ، شهرهای مهم و حساس مشخص شده و تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از سوی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و دستگاه‌های امنیتی استان به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور پیش بینی شده است.

وی بر نظارت بیشتر بر فضای مجازی نیز توصیه کرد و یادآور شد: معاندین و دشمنان نظام در انتخابات پیش رو سعی در گسترش نیات خصمانه مورد نظر خود را دارند و باید تلاش کنیم با نصب العین قراردادن منویات رهبر معظم انقلاب و هوشیاری، هم افزایی و مشارکت هر چه بیشتر مردم بازخورد های منفی معاندین و دشمنان نظام و انقلاب را خنثی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز