خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در نشست خبری مطرح کرد؛

تغییر ۱۰ تا ۱۵ مدیر ارشد استان در دستور کار است/ پلمب مجتمع نگین طبق تصمیمات کشوری بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۵۹

استاندار فارس از تغییر احتمالی برخی مدیران دستگاه های اجرای استان خبرداد و گفت: این مسئله در دستور کار ما قرار دارد که بر اساس آن تغییر ۱۰ تا ۱۵ مدیر ارشد استان را در دستور کار داریم.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: البته این یک مسئله یکطرفه نیست و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه هم نقش دارد.

وی ادامه داد: هیچ یک از این تغییرات به مسایل مالی ارتباط ندارد و تغییر صرفا به دلیل ضعف مدیریت است.

نماینده عالی دولت در فارس یادآور شد: برخی از این مدیران به این دلیل تغییر خواهند کرد که به رغم تذکرات برای تغییر برخی معاونان ضعیف دستگاه اجرایی، در انجام این کار کوتاهی کردند.

ایمانیه افزود: در میان این مدیران که به زودی تغییر خواهند کرد چند فرماندار نیز هست که علت اصلی تغییر فرمانداران نیز کوتاهی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن شیراز ـ گل گهر اهواز به دلیل کمبود اعتبار حرکت آن بسیار کند شده است، یادآور شد: اخیرا وزیر کشور هم از این پروژه بازدید کرد. همچنین هزاران میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان نیاز است.

استاندار فارس درباره گزارش مرکز آمار درباره وضعیت اشتغال استان گفت: مرکز آمار هر فردی هم که بازنشسته شده از اشتغال خارج شده تلقی کرده و در برخی از فاکتور‌ها با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مبنای محاسبه و گزارش علمی نیست و با این کار اعتماد مردم سلب می‌شود و هرکسی در این خصوص پرسش و شک دارد از مدیرکل تعاون استان و وزارت پیگیری کند.

وی درباره عدم پاسخگویی مدیران استانی گفت: این موضوع ماهیانه از سوی خبرنگاران بررسی شود و گزارش آن اعلام شود و مدیران استان در نگاه رسانه‌ها مشخص شود.

استاندار فارس درخصوص کنترل اجاره بها گفت: این بحث استانی نیست، اما در استان اقداماتی شده است که تاحدودی موثر باشد و اگر خانه و آپارتمانی خالی است از طریق سامانه مردم‌رسی اطلاع رسانی شود.

ایمانیه در ادامه با تصریح بر اینکه اتحادیه املاک تصمیم گرفت که هر صاحب خانه‌های که بخواهد بیش از 25 درصد افزایش اجاره بها دهد به شورای حل اختلاف ارجاع دهد و همچنین تمام بنگاه‌هایی که بدون مجوز هستند با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه پروانه کسب و یا پلمب شود، از راه‌اندازی پویش مهربانی اجاره بها همانند سنوات قبل در ایام دوره کرونا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه وضع استان در آب آشامیدنی نسبت به سال قبل بهتر خواهدبود و مدعی نیستیم که مشکلی نداریم، بیان کرد: 70 درصد مشکلات به نظر می‌رسد حل شده و امید است که در طول سال مشکلات کم شود و درباره برق صنایع نیز پیش‌بینی می‌شود که مشکلات باشد و دولت همچنان تاکید دارد برق خانگی قطع نشود، اما به سراغ برق صنایع و کشاورزی می‌رود که این موضوع براساس برنامه زمانبندی وزارت نیرو خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف در کشور اصلاح نشده است، تصریح کرد: 7 هزار مگابایت به تولید برق استان اضافه شده است، اما همزمان مصرف بالاتر می‌رود.

ایمانیه در ادامه با بیان اینکه تکمیل پروژه راه آهن اقلید ـ یزد نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: پیگیر جدی با استاندار یزد هم در این راستا داشته‌ایم تا این مشکل امسال حل شود البته منوط بر تامین اعتبار وزیر نیرو است. همچنین پیشنهادمان این است که تهاتر با معادن در راستای پیشرفت و تکمیل راه آهن انجام شود.

استاندار فارس درباره پلمب اماکن به دلیل بی‌حجابی، بیان کرد: انجام این کار براساس قانون است و حرکت من درآوردی نیست و فروشگاهی که کشف حجاب کرده در صورت تکرار بعد از 2 تذکر پلمب خواهد شد و در مجددا اگر مرتکب خلاف قوانین شد فرد به قوه قضاییه معرفی و از خدمات اجتماعی محروم می‌شود. لازم به ذکر است که این مهم بنا بر تصمیم شورای امنیت کشور است و استانی نیست.

ایمانیه در ادامه گفت: پلمب مجتمع نگین شیراز نیز طبق تصمیمات کشوری به دلیل عدم همراهی این مهم صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز