خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

پر و مسلوب المنفعه کردن 877 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان/233 میلیون مترمکعب صرفه جویی آب با پرکردن چاه‌های غیر مجاز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۱۱۰

مدیرحفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از ابتدای سال 1401 تا اردیبهشت ماه 1402، 877 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد خلجی اظهار داشت: حجم آب صرفه جویی شده از محل پرکردن چاه‌های غیرمجاز استان، 233 میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 1401 تا ابتدای اردیبهشت ماه 1402، 877 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد.

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان این که مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی، اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است، تصریح کرد: در استان اصفهان تعداد 18 هزار و 10 پروانه بهره برداری مربوط به چاه‌های کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است.

خلجی اضافه کرد: اصلاح و تعدیل پروانه ها منجر به کاهش برداشت 975 میلیون مترمکعب در حجم برداشت پروانه های صادر شده چاه های کشاورزی شده است. 

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد: از سال 1392 تا کنون چهار هزار و 565 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان توقیف شده است.

وی با اشاره به نصب بیش از 1847 کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی تا سال 1401 تصریح کرد: از سال 1396 تا کنون در مجموع، پنج هزار و 306 کنتور حجمی هوشمند الکترو مغناطیس نصب شده است.

خلجی افزود: تقویت گروه‌های گشت و بازرسی در استان اصفهان به تعداد 53 اکیپ در سطح دشت های استان اصفهان منجر به گزارش به موقع و جلوگیری از بسیاری از تخلفات آبی شده است.

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، تجهیزات  GPS روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز