خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد مطرح کرد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه خرید اتوبوس و قطعات یدکی طی دو سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۶۱۸

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: هزینه خرید اتوبوس و قطعات یدکی طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش‌ داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی‌اصغر نیشابوری" در خصوص افزایش هزینه‌ها و سهم مردم در پرداخت هزینه سفر با اتوبوس افزود: نرخ بهای اتوبوس با توجه به شیوع کرونا و در راستای کمک به شهروندان طی دو سال گذشته افزایش نداشت.

وی اضافه کرد: این در حالی است که طی دو سال گذشته هزینه خرید اتوبوس و تأمین قطعات یدکی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد بابیان اینکه در سال جاری با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا بهای استفاده از خدمات اتوبوس با استفاده از "من‌کارت" از سوی شورای اسلامی شهر هزار تومان تعیین شد اظهار کرد: اما طبق مصوبه شورای اسلامی شهر در سال ۹۴ افرادی که از من‌کارت استفاده نمی‌کنند و پرداخت نقدی دارند باید هزینه تمام‌شده هر سفر را پرداخت کنند.

نیشابوری تصریح کرد: طبق آنالیزهای انجام‌شده هزینه تمام‌شده هر سفر با اتوبوس در سال جاری هفت هزار و پانصد تومان است امابه‌منظور رفاه حال مجاوران و زائران، تصمیم گرفته شد تا از این مبلغ تنها سه هزار تومان را در پرداخت نقدی بهای خدمات اتوبوس پرداخت کنند.

وی با تأکید براینکه افزایش نرخ پرداخت نقدی باهدف درآمدزایی نبوده است خاطرنشان کرد: این اقدام برای ترغیب به استفاده از من‌کارت است زیرا تصمیم‌گیری برای افزایش اتوبوس در خطوط و برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی اعزام اتوبوس، ایجاد ایستگاه جدید و نصب سایبان بر اساس تعداد مسافر خط انجام می‌شود که آمار تعداد مسافربر اساس تراکنش‌های انجام‌شده با من کارت ثبت‌شده در سیستم قابل‌دسترسی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد اضافه کرد: بر همین اساس از شهروندان تقاضا می‌شود بهای استفاده از خدمات اتوبوس را تنها با من‌کارت پرداخت کنند تا هم هزینه کمتری را بپردازند و هم به سازمان برای برنامه‌ریزی بهتر با جمع‌آوری اطلاعات دقیق کمک کنند، در غیر این صورت شهروندان خود را از یارانه شهرداری محروم و سازمان را در خدمات‌رسانی بهتر دچار مشکل می‌کنند.

نیشابوری به افزایش هزینه‌های اتوبوس‌رانی طی دو سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: برابر اعلام مرکز آمار ایران تورم حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری طی دو سال گذشته بالغ‌بر ۱۰۵ درصد بوده است درحالی‌که نرخ بهای استفاده از اتوبوس در سال جاری نسبت به سال قبل کمتر از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: قیمت خرید هر دستگاه اتوبوس جدید با افزایش ۱۰۰ ددرصدی نسبت به دو سال قبل به ۴۵ میلیارد ریال افزایش‌ داشته و هزینه تأمین قطعات یدکی نیز ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز