خبرگزاری کار ایران

استفاده از روش‌های تلفیقی و نوآورانه در مبارزه با جوندگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۶۸

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از استفاده از روش های تلفیقی در راستای اثرگذاری بیشتر در کنترل جمعیت و مبارزه با جوندگان در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد پذیرا با اعلام این خبر اظهار کرد: تجربه اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری طی سال‌های گذشته و استفاده از ظرفیت‌های علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی مطرح کشور نشان داده است که به منظور مبارزه با جوندگان و کنترل جمعیت آنها تنها نمی توان از یک روش استفاده کرد چرا که به تدریج جوندگان در مقابل آن مصونیت یا آگاهی پیدا می کنند، به همین منظور استفاده از روش های تلفیقی در حال حاضر یکی از موثرترین روش‌های مبارزه با جوندگان است که کلانشهر مشهد نیز همسو با شهرهای توسعه یافته دنیا، از این روش ها بهره می برد.

وی ادامه داد: در روش تلفیقی به صورت همزمان اقداماتی نظیر محدودسازی آب، غذا و زیستگاه با استفاده از اقداماتی نظیر لایروبی مسیل ها، انهار و مرمت آنها و... به همراه استفاده از طعمه های کاملاً سازگار با محیط زیست استفاده می‌شود.

پذیرا افزود: طی ماه های اخیر پس از مطالعات و بررسی‌های میدانی از طعمه‌های وکس بلوک استفاده شد که این طعمه به دلیل داشتن دانه غلات و حبوبات در ترکیبات خود برای جوندگان بسیار جذاب است و آمارها نشان می‌دهد عملکرد بسیار مناسبی در زمینه کنترل جمعیت جوندگان داشته است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی بیان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در مناطق ۶، ۱، ۷، ۸ و ۲ اجرا شد و با توجه به شناسایی کانون های فعال جوندگان در کلانشهر مشهد مقرر گردیده است تا با همکاری سایر دستگاه‌های متولی اقدامات گسترده‌ای در راستای مبارزه با جوندگان در سطح شهر صورت گیرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ١۵٧ هزار بسته نانو پودر و ٧ هزار عدد وکس بلوک طعمه گذاری در سطح شهر صورت گرفته که بیشترین آنها به ترتیب در مناطق۱ ،۶، ۷و ۸ بوده است.

پذیرا در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با جوندگان در سطح شهر همکاری همه صنوف و و نهادهای ذیربط برای کنترل جمعیت جوندگان ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز