خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تنها بیمارستان چابهار ؛ بخش عفونی ندارد /بحرانی شدن کرونا در چابهار ،عدم کنترل رفت وآمدها در تعطیلات نوروز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۱۷۲

نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس با بیان اینکه قبل از عید نوروز در استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان ابتلا به کرونا را در کشور داشتیم، ادامه داد: متاسفانه هیچگونه زیر ساخت مناسبی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان چابهار وجود ندارد. در بیمارستان این شهرستان اصلا بخشی به نام عفونی وجود ندارد و در 5 شهرستان حوزه انتخابیه ام یک متخصص عفونی داریم.

معین‌الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت:چابهار تا قبل از عید نوروز هیچگونه مشکلی برای مردم نداشت. متاسفانه در تعطیلات عید نوروز تمهیدات لازم برای رفت و آمد مسافران به این شهرستان در نظر گرفته نشد و به همین دلیل وارد پیک سختی از این بیماری در این شهرستان شدیم.

نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس با بیان اینکه قبل از عید نوروز در استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان ابتلا به کرونا را در کشور داشتیم، ادامه داد: متاسفانه هیچگونه زیر ساخت  مناسبی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان چابهار وجود ندارد. در بیمارستان این شهرستان اصلا بخشی به نام عفونی وجود ندارد و در 5 شهرستان حوزه انتخابیه ام یک متخصص عفونی داریم. 

وی گفت: چابهار از پهنه جاسک تا راسک باید یکهزار و 500 تخت بیمارستانی داشته باشد که در حال حاضر یک بیمارستان 196 تختخوابی دارد و با نیازهای شهرستان همخوانی ندارد. اگر نگاه ویژه‌ای به زیر ساخت های درمان آنجا اتفاق نیفتند باید منتظر یک فاجعه انسانی در این شهرستان باشیم.

سعیدی ادامه داد: به دلیل تکمیل بودن ظرفیت تخت های بیمارستان چابهار در بسیاری از موارد به بیماران می گویند مراجعه نکنید و در منزل روند درمان را طی کنید.

نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس عنوان کرد: در یک استان کشور 5 بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد و این در حالی است که در استان پهناور سیستان و بلوچستان تنها یک بیمارستان و آن هم در زاهدان است. در جنوب استان اصلا بیمارستان تامین اجتماعی برای خدمات دهی به بیماران تحت پوشش این بیمه وجود ندارد. فاصله زاهدان تا چابهار 700 کیلومتر است و تردد بیماران برای دست یابی به این بیمارستان را بسیار دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: شهرستان چابهار جبهه ورود بیماری های واگیردار است. هنوز متاسفانه بیماری هایی مانند مالاریا را هنوز در این شهرستان داریم.

سعیدی ادامه داد: بی‌تدبیری هایی که برای کنترل تردد مسافران به جنوب استان و به خصوص شهرستان چابهار در ایام عید نوروز شد در شیوع این بیماری در جنوب این استان بی تاثیر نبود.

وی افزود: هیچگونه کنترلی در ورودی و خروجی شهرستان چابهار برای کنترل تردد خودروهای غیر بومی شکل نمی گیرد. همچنین در سطح شهرستان نیز برای کاهش بحران بیماری کرونا برای تعطیل کردن برخی اصناف غیر ضروری و دورکاری ادارات از سوی ستاد مبارزه با این بیماری تصمیمی گرفته نشده است.

به رغم پیگیری‌های خبرنگار ایلنا هیچکدام از مسئولان شهری و استانی سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان حاضر به پاسخگویی نبودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز