خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی اردبیل تاکید کرد؛

لزوم رعایت موارد امنیت زیستی و دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص شیوع بیماری‌های تنفسی طیور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۵۸۹

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: رعایت موارد امنیت زیستی و دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص اختمال شیوع بیماری تنفسی طیور در سطح اردبیل لازم است.

به گزارش ایلنا، مهدی فیضی ضمن تشکر از مقامات ارشد تصمیم گیر و تصمیم ساز استان گفت: ستاد استانی در مرکز استان و ستادهای شهرستانی در تمامی مراکز شهرستان‌ها تشکیل شده و مجموعه دامپزشکی استان با ساماندهی تیم های بیماری یاب، واکنش سریع و اقدام به موقع در حال آماده باش کامل است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از بیماری در استان انجام شده و در حال حاضر نیز با قدرت در حال انجام است افزود از ابتدای سالجاری نزدیک به 6 میلیون قطعه طیور بر علیه بیماری آنفلوانزا واکسینه شده و بیش از 16 هزار مورد نمونه برداری از فارمهای مختلف پرورش طیور استان انجام شده است.

این مقام مسئول دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: پرندگان مهاجر آبزی و وحشی به عنوان مخزن ویروس این بیماری هستند که می توانند بدون آنکه خود مبتلا شوند عامل بیماری را هزاران کیلومتر جابجا کنند و با زمستان گذرانی این پرندگان در آبگیر های استان ویروس بیماری در حال چرخش و گردش درمنطقه بوده و مترصد بیماریزایی است لذا ضرورت آماده باش و پیشگیری از بیماری بدور از سهل انگاری و عادی انگاری بسیار مهم است.

مدیر کل دامپزشکی استان با یادآوری اینکه خوشبختانه  با رصد و پایش شبانه روزی هیچ کانون بیماری در استان نداشته ایم ابراز امیدواری کرد با رعایت موارد امنیت زیستی و رعایت  دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی توسط پرورش دهندگان طیور صنعتی و بومی استان نیز کانونی نداشته باشیم.

 فیضی گفت: در سال‌های اخیر فعالان صنعت طیور هوشیارانه وارد عمل شدند و با استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان دامپزشکی احتمال شیوع این بیماری را در فارم خود به حداقل ممکن رسانده‌اند.

مدیر کل دامپزشکی استان بار دیگر از پرورش دهندگان طیور صنعتی و بومی استان خواست با توجه به زمان طلایی پیشگیری از بیماری  در  ابتلا گله، در صورت مشاهده هرگونه تلفات احتمالی و مشکوک و یا کاهش مصرف آب و دان در فارمهای پرورش خود را در سریعترین زمان ممکن به نزدیکترین مرکز دامپزشکی گزارش نمایند تا با اقدام به موقع مانع پیشروی بیماری شویم.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز