خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲؛

۸۲۸ بیمار مزمن در اردبیل توسط پرستار پیگیر تحت پوشش قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۰۱۷

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۸۲۸ بیمار مزمن در مراکز درمانی تابعه دانشگاه توسط پرستار پیگیر (Follow up) زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، رامین نسیمی دوست با اشاره به پوشش ۸۲۸ بیمار مزمن در مراکز درمانی تابعه دانشگاه توسط پرستار پیگیر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ گفت: واحد پرستار پیگیر به منظور پیگیری بیماران بستری شده مبتلا به بیماری های مزمن غیر واگیر با مشارکت تیم درمانی - مراقبتی تخصصی پس از ترخیص از بیمارستان در تمامی مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه از تیر ماه سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرده است.

 وی افزود: تعداد کارکنان درگیر در فعالیت واحد پرستار پیگیر دانشگاه شامل ۱۲ سوپروایزر آموزش سلامت و ۹ پرستار پیگیر، براساس تعداد تخت بیمارستان و تعداد ترخیصی ماهانه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: این واحد یکی از راهبردهای تداوم مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری های مزمن غیرواگیر بوده و با هدف پیشگیری از مشکلات پس از ترخیص، کاهش مدت اقامت در بیمارستان، کاهش بستری مجدد و بهبود رفتارهای مرتبط با سلامت در جهت دستیابی به بالاترین سطح سلامتی ممکن و استقلال در خودمراقبتی در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و خانواده آن ها ایجاد گردیده است. 

نسیمی دوست بیان کرد: مشمولین دریافت خدمات پیگیری افراد مبتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج شامل بیماران تحت آمپوتاسیون عضو، بیماران مبتلا به سرطان، بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریوی (COPD)، بیماران دچار سکته مغزی (CVA)، بیماران مبتلا به دیابت، بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلبی (CHF)، بیماران دچار سوختگی، بیماران مبتلا به پرفشاری خون (HTN)، بیماران مبتلا به سکته قلبی (MI)، بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی می باشند. 

وی با اشاره به تواتر پیگیری براساس نوع بیماری طی سه روز بعد از ترخیص شروع می شود و بر اساس نظر پزشک معالج تصریح کرد: بیماران بدون علائم و هشدارهای اصلی، در ماه اول هر دو هفته و پس از آن به صورت ماهانه تحت پیگیری قرار گرفته و در صورتی که تواتر پیگیری بیمار توسط پزشک معالج تعیین شده باشد، تواتر و چگونگی پیگیری بر اساس دستور کتبی پزشک صورت می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تعداد بیمار مزمن ترخیص شده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۱۷۱۹ بیمار می باشد که از این تعداد، تعداد بیمار مزمن پیگیری شده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۸۲۸ بیمار می باشد که تعداد ۵۳ بیمار مزمن نیازمند بستری مجدد بوده‌اند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز