خبرگزاری کار ایران

تذکر دستگاه قضایی به سودجویان؛

تعاونی‌های متخلف اردبیل به دادگستری معرفی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۹۸۲

برای اتمام حجت به فرصت طلبان سودجو در خرید و فروش غیرقانونی قراردادهای تعاونی های مسکن اردبیل، مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک، تعاون، کانون سردفتران و دفتر یاران و اتحادیه مشاورین املاک میهمان دستگاه قضایی استان شدند.

به گزارش ایلنا، جلال آفاقی در جمع مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک، تعاون، کانون سردفتران و دفتر یاران و اتحادیه مشاورین املاک، با اشاره به وضعیت نگران کننده در خرید و فروش کاغذ پاره ها و اوراق کاغذی در اردبیل به عنوان قراردادهای واگذاری تعاونی ها که هیچ تضمین و امکان قانونی برای احقاق حق قربانیان وجود ندارد، گفت: از مسئولان تعاون استان تقاضا داریم با جدیت به موضوع تخلفات تعاونی های مدنظر ورود پیدا کرده، نتیجه را به دستگاه قضایی گزارش کنند.

وی با اظهار اینکه حتی در مواردی، از بابت عمل مجرمانه امکان تعقیب کیفری و جزایی عملکرد برخی از تعاونی ها در واگذاری قراردادها و اقدامات مرتبط وجود دارد، تاکید کرد: تعاونی های مربوطه جهت تعقیب، به دادگستری معرفی شوند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل بار دیگر با تشریح مواد قانونی و ارکان بیع و معامله صحیح در خصوص زمین و مسکن، گفت: فروش و واگذاری موضوع شرکت های تعاونی مسکن قبل از تغییر کاربری و  قراردادهای واگذاری تعاونی‌ها غیر قانونی بوده و از مردم شریف اردبیل درخواست داریم تا با آگاهی لازم از خرید و فروش چنین قراردادهایی خودداری کنند.

آفاقی با اشاره به آمار پرونده های حقوقی مرتبط در شعبه ویژه دادگستری اردبیل در این خصوص، مطلب قابل توجه و تکان دهنده ای در مورد سرنوشت چنین دادخواست هایی ارایه داده، گفت: تا کنون بدلیل غیر قانونی بودن چنین اقداماتی و مشکلات مفاد و ارکان چنین قراردادهایی، امکان صدور هیچ حکمی به نفع قربانیان و مال باختگان از بابت ایفاء تعهد یا الزام به تنظیم سند وجود نداشته است.

لزوم هماهنگی و نظارت و اقدامات شایسته از سوی کانون سردفتران و اتحادیه مشاورین املاک و اتمام حجت به افراد متخلف سودجودر این خصوص از جمله تاکیدات معاون مقام عالی قضایی خطاب به مسئولان حاضر بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز