خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های چهارمین مجلس کارگری:

از تركمان‌چای تا قرادادهای موقت كارگران

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۴۲

معترض دیگری به لاریجانی گفت ماده ۱۰ نوسازی صنایع در حالی مسکوت مانده است که جدیدا صحبت از امید به زندگی و افزایش سن بازنشستگی است.

چهارمین مجلس كارگری كه صبح امروز در محل ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حاشیه‌های قابل تاملی به همراه داشت.

- پس از اتمام سخنرانی علی لاریجانی در ساختمان قدیم مجلس و درجمع نمایندگان و فعالان کارگری چند تن از فعالان کارگری معترض درخواست‌ها و اعتراض‌هایشان را به لاریجانی اعلام کردند.
یکی از این فعالان کاگرری معترض اعلام کرد: ما در صد سال گذشته دو قرارداد ننگین داشته‌ایم اول قرارداد ننگین ترکمانچای و دوم تصویب قانون قرارداد موقت.
وی ادامه داد: من در اینجا به نمایندگان محترم مجلس که اظهار می‌دارند باید از این مساله بگذریم و تمایلی به پیگیری این مشکلات ندارند اعلام می‌کنم که رسیدگی به امور کارگران و مشکلات آن‌ها بایداز اهم موضوعات در مجلس جمهوری اسلامی باشد.

- در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان لاریجانی در پاسخ به اعتراض نماینده دیگری اظهار داشت: سال گذشته اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم و در حال حاضر نیز این موضوع در مجلس در حال پیگیری است.

- معترض دیگری به لاریجانی گفت: ماده ۱۰ نوسازی صنایع در حالی مسکوت مانده است که جدیدا صحبت از امید به زندگی و افزایش سن بازنشستگی است.

- لاریجانی خطاب به یك كارگر معترض كه از تعطیلی كارخانه‌اش گله داشت، گفت: ما باید راه حل‌هایی پیدا کنیم که از مسائل جزئی به کلی برسیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. وزیر کار هم قطعا پیگیر مشکلات جزئی کارخانه‌ها هست وزیرکار موظف است که مشکلات واحدهای تولیدی را چه در بخش خصوصی و چه در بخش عمومی دنبال کند و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز