خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس كارگری مطرح شد:

روزهای بیكاری كارگران ساختمانی افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۴

عدم کنترل قیمت‌ها و سودجویی افراد در بازار موجب افزایش صد در صدی قیمت کالاهای ساختمانی شده و این عوامل توقف ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام شده مسکن و بیکاری کارگران ساختمانی در سراسر کشور را موجب شده است.

مسئول کمیته کارگران ساختمانی چهارمین مجلس کارگری در صحن این مجلس گفت: افزایش صد در صدی قیمت کالاهای ساختمانی باعث توقف ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام شده مسکن و بیکاری کارگران ساختمانی در سراسر کشور شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ساداتی در آغاز چهارمین مجلس کارگری خطاب به نمایندگان و فعالان کارگری گفت: عدم کنترل قیمت‌ها و سودجویی افراد در بازار موجب افزایش صد در صدی قیمت کالاهای ساختمانی شده و این عوامل توقف ساخت و ساز و افزایش قیمت تمام شده مسکن و بیکاری کارگران ساختمانی در سراسر کشور را موجب شده است.
این فعال کارگری افزود: معیشت کارگران ساختمانی با حقوق متوسط روزانه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان دارد تامین می‌شود که این کارگران ۱۰ تا ۱۵ روز از ماه را به دلیل بدی آب و هوا، کمبود مصالح، بیماری‌ها و جراحت‌های ناشی از کار و خستگی فیزیکی بیکارند.
ساداتی ادامه داد: امروز به علت مشکلات ساخت و ساز این ۱۵ تا ۲۰ روز را هم نداریم و کارگران ساختمانی به نان شب محتاج شده‌اند. من در اینجا از مسئولین تقاضا می‌کنم که این لقمه بخور و نمی‌ر را از کارگران سلب نکنند.
ساداتی بیان کرد: با ادامه ساخت و ساز ساختمانی می‌توان خیل عظیم کارگران را در حد تامین معیشت حمایت کرد.

ساداتی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: ماده ۴ قانون بیمه کارگران ساختمانی به درستی اجرا نمی‌شود و کارگرانی که بر اثر حادثه دچار جراجت شده‌اند حتی در چند روز استراحتشان مجبورند حق بیمه‌شان را پرداخت کنند.
ساداتی اظهار تاسف کرد: گروه‌هایی به غیر از کارگران ساختمانی به صرف داشتن کارت مهارت از سهم بیمه این کارگران استفاده می‌کنند در حالی که خودشان از این امکانات محرومند.
وی در پایان حذف موانع اجرایی قانون بیمه کارگران ساختمانی را خواستار شد و درخواست کرد دولت اجازه دهد انجمن‌های صنفی کارگری که تنها مرجع شناسایی کارگران ساختمانی هستند طبق قوانین سازمان جهانی کار به فعالیتشان ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز