خبرگزاری کار ایران

برهانی در صحن مجلس كارگری:

طرح افزایش سن بازنشستگی به زیان آرامش جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۸۸

کسانی که به فکر آرامش جامعه نیستند این مسائل را مطرح می‌کنند و می‌گویند چون امید به زندگی بالا رفته باید سن بازنشستگی کارگران را بالا ببرند. ما اعلام می‌کنیم که صد در صد با این موضوع مخالفیم.

دبیر كانون عالی شوراهای اسلامی كار كشور در صحن چهارمین مجلس كارگری گفت: ما مخالف افزایش سن بازنشستگی به هر نحوی هستیم و در شرایط فعلی کسانی که به فکر آرامش جامعه نیستند این مسائل را مطرح می‌کنند و می‌گویند چون امید به زندگی بالا رفته باید سن بازنشستگی کارگران را بالا ببرند. ما اعلام می‌کنیم که صد در صد با این موضوع مخالفیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر برهانی مسئول کمیته مشاغل سخت و زیان آور چهارمین مجلس كارگری، توضیح داد: ما در کمیته کارهای سخت و زیان آور مسائل و مشکلات کارگران در شغل‌هایشان را مورد بررسی قرار دادیم.
وی اظهار داشت: در بحث کارهای سخت و زیان آور براساس استفساریه سال گذشته مجلس توقع داشتیم مشکلات حل شود و طبق قانون باید با هر ۲۰ سال سابقه در این مشاغل کارگران بازنشسته شوند.
برهانی افزود: مجلس باید تاکید کند که این اتفاق بیفتد و کارگری که ۷ هزار و ۳۰۰ روز سابقه کار سخت و زیان آور دارد و این امر در کمیته استان‌ها مورد تائید قرار بگیرد تامین اجتماعی ملزم است کارگر را بازنشست کند که این قانون تا به حال اجرا نشده است.
برهانی اظهار داشت: صاحبان اصلی تامین اجتماعی کارگران هستند و ما خودمان را کارفرمای اصلی تامین اجتماعی می‌دانیم.
مسئول کمیته مشاغل سخت و زیان آور به مجلس کارگری گفت: در دوره قبلی همین مجلس ما اعلام کردیم ماده ۱۰ نوسازی مضراتی برای کارگران دارد و باعث شده در حال حاضر همه آن‌ها به حاشیه رانده شوند و خواست جدی کارگران کشور پیگیری و رفع این مشکل است.
وی افزود: مورد بعدی که ما در کمیته مورد بررسی قرار دادیم درخصوص زنان كارگری است که با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند. امروز حرف ما این است که با ۱۴۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی در شرایط اقتصادی فعلی چه کسی می‌تواند گذران زندگی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز