خبرگزاری کار ایران

معاون مالی شهرداری تهران:

تمامی مطالبات پیمانکاران شهرداری تهران تا پایان سال 91 پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۰۸

از ابتدای تاسیس شهرداری تا پایان سال 90 تمامی مطالبات تجمیع شده است و برای رسیدگی به آن با تعیین سقف سازمان ها و نهادهای مربوط به شهرداری را وارد کار کردیم.

ایلنا: معاون مالی و اداری شهرداری تهران از پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری تا پایان سال 91 و تسویه با آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین محمد پورزرندی با حضور در جلسه علنی شورای شهر درباره نحوه تسویه مطالبات پیمانکاران شهرداری تهران تا پایان سال 91 گزارشی را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه دغدغه مدیریت شهری پرداخت مطالبات پیمانکاران است گفت: بودجه‌ای که برای پرداخت بدهی به پیمانکاران به مناطق واگذار شده در بودجه جاری آنها هزینه می شد از این رو تصمیم گرفته شد که معاونت مالی و اداری خود به این مساله ورود کند.

وی با بیان اینکه هزار و 500 "پرونده مطالبات پیمانکاران" در مناطق پیگیری شده است گفت: از ابتدای تاسیس شهرداری تا پایان سال 90 تمامی مطالبات تجمیع شده است و برای رسیدگی به آن با تعیین سقف سازمان ها و نهادهای مربوط به شهرداری را وارد کار کردیم.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه در مجموع هزار و 200 میلیارد تومان کل تعهدات ما تا پایان 29 اسفند سال 90 به پیمانکاران شهرداری تهران بود تاکید کرد: در سال گذشته 617 میلیارد تومان از این مبالغ تسویه شده است و نزدیک به 600 میلیارد تومان باقی مانده نیز تا پایان تیر ماه امسال به صورت کامل تسویه می شود.

پورزرندی با بیان اینکه تعدادی از این مطالبات را در قالب اعطای مسکن به پیمانکاران واگذار شده است گفت: خانه هایی که توسط سازمان نوسازی از محل اوراق مشارکت ساخته شده است در صورت تمایل به ازای پرداخت بدهی به پیمانکاران واگذار می شود. البته برخی از این بدهی ها به شکل چک و حواله تضمینی به پیمانکاران داده شده است که سر رسید آخرین حواله شهرداری تیر ماه امسال است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ 260 میلیارد تومان به صورت بیمه و مالیات از بدهی شهرداری به پیمانکاران باقی مانده است گفت:‌ این مبالغ بدهی با جرایمی که به آنها اضافه شده است به 500 میلیارد تومان افزایش یافته است که باید به سازمان مالیاتی پرداخت شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه از سال 72 تاکنون معارض ملکی پرداخت نشده است گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تمامی معارضان ملکی از سال 72 تا پایان سال 90 را تسویه کنیم و به دنبال آن هستیم تا جایی که می توانیم معارض ملکی سال 91 را نیز تسویه کنیم.

پورزرندی درباره پیمانکاران بوستان ولایت نیز گفت: این پیمانکاران با معاونت اجتماعی شهرداری قرارداد بسته اند که مجموعه ورزشی و شهربازی بوستان را بسازند و به ازای آن به مدت چندین سال از آن بهره برداری کنند.

وی با بیان اینکه این قرارداد درست است و به صورت اشتباه بسته نشده است گفت: این قرارداد درست است و اشتباهی در آن رخ نداده است و از آنجا که در دفاتر شهرداری ثبت نشده است باید نسبت به آن تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز در این رابطه گفت: یکی دیگر از مشکلات شهرداری در بحث پرداخت معارضین ملکی خانه هایی است که در مسیر طرح هستند و سال هاست شهرداری تکلیف آنها را مشخص نکرده است.

وی ادامه داد: دارندگان این خانه ها نه می‌توانند خانه شان را بفروشند نه بسازند وهم اکنون تبدیل به مخروبه شده اند. در دور بعد شوراها حتما به این موضوع رسیدگی شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز