خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۱۴:

تعریض خیابان پیروزی الویت اول در سال آینده است / بهره برداری از تونل امیر كبیر

کد خبر : ۵۳۹۷۳

۸۲ درصد تعریض خیابان پیروزی در بخش جنوبی به اتمام رسیده است / از ۲۷۳ پلاک در این پروژه ۲۲۹ پلاک با هزینه ۹۰ میلیارد تومان کاملا تخریب و خیابان تعریض شده و ۴۴ پلاک دیگر نیز دردستور کار قرار دارد.

ایلنا:‌ شهردار منطقه ۱۴ گفت: تعریض خیابان پیروزی الویت اصلی شهرداری منطقه در سال آینده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اردشیر نوریان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، از بهره برداری ۵۴ پروژه عمرانی، ‌اجتماعی، ‌فرهنگی، ‌ورزشی و درمانی منطقه ۱۴ خبر داد و افزود:‌ از مجموع ۱۰۰ ‌پروژه ۵۴ پروژه محقق شده است كه بزودی به بهره داری می‌رسد البته بسیاری از پروژه‌ها بدون افتتاح رسمی در اختیار شهروندان قرار گرفته که می‌توان به سراهای محلات، ‌کتابخانه و سالن ورزشی ایثارگران اشاره كرد.

وی از بهره برداری کلینیک تخصصی درمانی  با همكاری شركت سالم در منطقه خبر داد و گفت:‌ اولین پل کابلی نیز به منظور ایمنی ورزشکاران در مقابل ورزشگاه تختی راه اندازی شده است.

شهردار منطقه ۱۴، با بیان اینكه از ۱۲ طرح ویژه فرامنطقه‌ای تهران، ‌سه طرح در این منطقه قرار دارد که می‌توان به پروژه تونل امیرکبیر، ‌بزرگراه امام علی (ع) ‌و تعریض خیابان پیروزی اشاره كرد. 

نوریان با اشاره به اینكه  ۶۵ درصد کار احداث تونل امیر كبیر به پایان رسیده است، گفت:‌ با اتمام این تونل بار ترافیكی بازار از طریق تونل امیر كبیر به بزرگراه امام علی(ع) منتقل می‌شود. تونل در حال اتمام است و به زودی به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۱۴ درباره احداث بزرگراه امام علی نیز تصریح كرد:‌ این پروژه در ۱۳ رجب افتتاح می‌شود. برای ساخت این پروژه  ۹۹۸ واحد ملکی با هزینه ۱۶۰ میلیارد تومان در منطقه ۱۴ تملک شده است که فقط یک مورد آن بر اساس ماده قانونی تخریب شده و بقیه با رضایت مالکین بوده است که این کار بسیار بزرگی بوده است. 

وی با بیان اینكه در آستانه سال نو تمام دسترسی‌ها به کندروهای پروژه امام باز شده است، درباره تعریض خیابان پیروزی گفت:‌ ۸۲ درصد این کار در بخش جنوبی این خیابان در منطقه ۱۴ به اتمام رسیده است. از ۲۷۳ پلاک پروژه تاكنون ۲۲۹ پلاک با هزینه ۹۰ میلیارد تومان کاملا تخریب و خیابان تعریض شده و ۴۴ پلاک دیگر نیز دردستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه از ‌تکمیل مسجد معمار در این منطقه با هزینه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ‌بهره برداری از زورخانه آلاله، ‌ایمن سازی بلوار ابوذر، ‌طراحی پارکینگ مکانیزه، ‌احداث مسیر دوچرخه سواری از دیگر اقدمات انجام شده یاد كرد.

نوریان با اشاره به رشد قابل توجه فضاهای فرهنگی، ‌ورزشی و اجتماعی در منطقه ۱۴ گفت: ‌سال ۸۴، ‌فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه ۳۶ هزار و ۵۵۰ متر مربع بود که در سال ۹۰ به ۶۸ هزار و ۲۱۰ متر مربع افزایش یافت و سال ۹۱ نیز این میزان به ۸۲ هزار و ۱۷۹ متر مربع رسید به طوری که رشد ۵۵ درصدی در این حوزه را در این سال در مقایسه با سال ۸۴ مواجه بودیم.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به رشد صدور پروانه در منطقه ۱۴ گفت: ‌در سال ۹۱، ‌۵۶۳ پرونده تخریب و نوسازی صادر شد و در بافت فرسوده نیز ۶۲۳ پروانه صادر شده است که تنها هفت میلیارد تخفیف در این حوزه داده شده است و نشان از سیاست‌های تشویقی منطقه در این راستا دارد.

وی با اشاره به جمع آوری سالانه ۱۵۰ هزار تن پسماند در منطقه گفت: سرای فضای سبز منطقه از ۳/۱۷ درسال ۹۰ به ۳۲/۱۸ متر مربع در سالجاری افزایش یافته است.

نوریان خاطر نشان کرد: ‌۲۶ محله در منطقه ۱۴ وجود دارد که هم اکنون ۱۸ سرای محله فعال است و در هشت محله دیگر نیز در سال ۹۲ افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام ۵۰۰ نفر از شهروندان به مناطق عملیات جنگی در قالب طرح کاروان راهیان نور، ‌اظهار کرد: در قالب طرحی نو با همکاری شهریاران جوان، ‌منزل ۱۰ خانواده شهید که مادرانمسن داشتند توسط این افراد خانه تکانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز