خبرگزاری کار ایران

حسینی:

میرزا کوچک جنگلی مایه افتخار دین، اسلام و ایران است

کد خبر : ۲۴۲۷۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ نهضت جنگل برای شناخت ابعاد شخصیتی میرزا کوچک خان جنگلی و معرفی زوایای مذهبی ملی این جنبش، نیازمند واکاوی دقیق و ریشه ای است

ایلنا - رشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ نهضت جنگل برای شناخت ابعاد شخصیتی میرزا کوچک خان جنگلی و معرفی زوایای مذهبی ملی این جنبش، نیازمند واکاوی دقیق و ریشه ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد حسینی در اولین کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی در زیباکنار رشت اظهار کرد: جنگل به میرزا یونس خیانت نکرد بلکه ناجنگلیان او را به بهانه تصاحب چند متری از دشت، فروختند.

وی با اشاره به دیدگاه های غرض آلود دشمنان میرزا کوچک خان اظهار کرد: جنگلی بودن، بر چسبی چنان خارجی بود که به این تهمت می توانستند سر هر کس را از قفا ببرند و با نگاهی تا این حد غرض آلود، تاریخ این نهضت نیازمند واکاوی ریشه ای است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جنبش بلشویک ها در میان استبداد صغیر، امید واهی حمایت از نهضت های مردمی را تقویت کرد اما هوش سرشار درس های حوزوی و درس های کربلا، به داد میرزا کوچک خان رسید.

حسینی اضافه کرد: میرزا فقط افتخار گیلک نیست بلکه مایه افتخار دین، اسلام و ایران است و درختان جنگل، غربت مظلومانه میرزا را برای نسل های بعدی به یادگار گذاشته است.

نخستین کنگره ملی میرزاکوچک خان جنگلی یازدهم آذرماه همزمان با نود و یکمین سالگرد شهادت سردار جنگل، با قرائت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای این کنگره با معظم له و نیز با حضور رییس جمهوری، مسوولان کشوری و جمعی از نخبگان و اندیشمندان در مجتمع زیباکنار رشت آغاز به کار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز