خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

شب‌مانی دانش‌آموزان در مدارس به صلاح نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۱۵۹

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی درباره تبدیل زیرزمین مدارس به سالن ورزشی گفت: اغلب مدارس ما زیرزمین ندارند و اگر هم داشته باشند، برای برگزاری کلاس درس و جلسات امتحان استفاده می‌شود.

محمد قمی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به استفاده از زیرزمین مدارس به عنوان سالن ورزشی گفت: اولا مدارس ما زیرزمین ندارند و اگر هم داشته باشند و مناسب هم باشد، اشکالی ندارد که دانش آموزان در آنجا ورزش کنند، اما بحث این است که اگر مدراس ما زیرزمین هم داشته باشند از آن برای برگزاری کلاس‌ها و امتحانات استفاده می‌کنند نه سالن ورزشی.

وی ادامه داد: به طور کل اگر سالن مناسبی در مدارس وجود داشته باشد چه بسا زیرزمین هم باشد مساله‌ای ندارد که به عنوان سالن ورزشی از آن استفاده کنند. در عین حال باید آن فضا به لحاظ بهداشتی بی‌اشکال و تجهیز و مرتب شده باشد و فضای کافی برای فعالیت دانش آموزان را داشته باشد.

قمی اضافه کرد: در میان هر ۱۰۰ مدرسه شاید تنها یک مدرسه زیرزمین داشته باشد، ضمن اینکه مدارس روستاها و شهرهای کوچک اصلا زیرزمین ندارند. شاید در مدارس شهرهای بزرگ این امکان وجود داشته باشد و اگر هم باشد اشکالی ندارد که از آن استفاده کنند به شرط اینکه فضای مناسبی داشته باشد، از طرفی برخی از ورزشگاه‌های بخش خصوصی در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک در زیرزمین است، بنابراین ایجاد سالن‌های ورزشی در زیرزمین مدارس منوط به مناسب بودن شرایط فضای آن است.

وی درباره طرح "شب‌مانی دانش آموزان در مدارس" گفت: اگر این کار تنها یک یا دو مرتبه در طول سال آن هم به جهت آشنایی با مسائل زندگی، اجتماعی و با نظارت مدیر مدرسه و مسئولان امر باشد مانعی ندارد، اما باید برای آن برنامه داشته باشند و با نظارت دقیق انجام شود. ضمن اینکه باید آفت‌هایی که امکان دارد مرتبط با این طرح به وجود بیاید را پیش‌بینی کنند و صلاح نیست که بدون برنامه دانش آموزان را در مدرسه نگهدارند تا یک سری مشکل دیگر به وجود بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز