خبرگزاری کار ایران

تاکید سرپرست حجاج ایرانی به ارائه خدمات و تسهیل امور زائران

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۳۱۴

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در جمع خبرنگاران در مدینه از همه خدمتگزاران به ضیوف الرحمان خواست تا وظایف خود را به خوبی انجام بدهند و تاکید کرد: اساس کار ما خدمتگزاری به زائر است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب که جمعه شب همراه آقای «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان این حوزه وارد مدینه منوره شد، در نشست خبری ضمن تشریح برنامه‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران از همه خدمتگزاران به ضیوف الرحمان خواست تا وظایف خود را به خوبی انجام بدهند و تاکید کرد: اساس کار ما خدمتگزاری و تسهیل امور زائران است.

وی افزود: درحج امسال نسبت به سال‌های گذشته بایستی آورده جدیدی داشته باشیم و فعالیت بیشتری ارائه بدهیم. مشروعیت حضور ما در این سرزمین خدمتگزاری به زائران است و اگر غفلت کنیم در فردای قیامت پاسخگویی دشوار است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه صدها هزار نفر همچنان در انتظار تشرف به سفر حج تمتع هستند، گفت: زائرانی که اکنون به حج مشرف شده‌اند حدود ۱۸ سال در انتظار و روزی چالاک بوده‌اند، اما اکنون بزرگسال شده‌اند. باید خدمتگذار آن‌ها باشیم و تدبیر کنیم که چگونه می‌توانیم سریع و آسان به آن‌ها خدمات ارائه دهیم.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با اشاره به اعتراضات دانشگاهیان در غرب، به جایگاه استاد و دانشجو اشاره کرد و گفت: در اسلام دانشجویان و اساتید جایگاه ویژه‌ای دارند و ملائک بال خود را برای آن‌ها پهن می‌کنند. همچنین امام علی (ع) می‌گوید اگر دانشمندی را دیدی خادم او باشید. دست استاد بوسیدنی است نه دستبند زدنی. ! این درحالی است که اساتید و دانشجویان را در غرب سرزمین مهد آزادی؟! به خاطر ابراز عقیده، بازداشت کرده و دستبند می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حج ابراهیمی گفت: دراحکام و پیام‌های منتشر شده ازحضرت امام قدس سره و مقام معظم رهبری به اهمیت وحدت توجه و اشاره شده است به این دلیل که پیروزی نیروهای اسلام با وحدت محقق خواهد شد و اگر کسی ندای تفرقه برانگیزد ندای خدا نیست بلکه ندای شیطان است.

وی تاکید کرد: یکی از آموزه‌های حضرت ابراهیم (ع)، برائت از دشمنان است. حج برائت؛ حج روشنگری و تبیین آموزهای آن پیامبر راستین الهی است.

وی در پاسخ به سوالی به برقراری سفرهای عمره با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان کشورمان این باب بسته را مفتوح کردند و جمع بسیاری از زائران ایرانی بعد از حج تمتع به عمره مشرف خواهند شد.

اعزام زائران ایرانی از ۲۴ اردیبهشت ماه به عربستان آغاز شده است. امسال بیش از ۸۷ هزار ایرانی در مراسم حج حضور دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز