خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

رفع آسیب ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۸۵۹

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از احداث ۱۷ پهلوگاه اضطراری در معابر بزرگراهی پایتخت و رفع آسیب ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره مطالبه‌گری پلیس راهور از سازمان‌ها گفت: پلیس مطالبه‌گر است. پلیس از سازمان استاندارد، وزارت صمت، شرکت‌های خودروساز درخصوص ایمنی وسیله نقلیه مطالبه‌گری می‌کند. 

وی افزود: پلیس از وزرات راه و شهرداری درخصوص راه و ایمنی راه‌ها مطالبه‌گری می‌کند. با مطالبه‌گری رفع نقاط حادثه‌خیز، آسیب ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران مرتفع شده است که ان شاءالله در سال جدید دیگر تصادفات منجر به فوت را دراین قسمت‌ها شاهد نخواهیم بود. 

مومنی خاطرنشان کرد: ۱۲۸۵ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب‌گذاری و نصب بنر آشکارسازی شده است تا از وقوع تصافات جلوگیری شود، به طوری که این علائم به شهروندان بگوید که در این محل‌ها احتمال تصادف وجود دارد. 

وی یادآور شد: در معابر بزرگراهی نیز مطالبه‌گر بوده ایم. در این معابر تغییر مسیر خودروها زیاد اتفاق می‌افتد و علت آن هم این بود که نقص تابلو وجود داشت. به همین خاطر ۲۰۰ تابلوی هدایت مسیر به تابلوها اضافه شد. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۱۷ محل پهلوگاه اضطراری تعبیه و احداث شده است که اگر خدای نکرده در معابر بزرگراهی حادثه‌ای روی داد و وسیله نقلیه‌ای خراب شد، این محل‌ها یک معبر امن برای رانندگان و سرنشینان خودروها باشند. 

وی در خصوص آمار تصادفات فوتی ۱۴۰۲ شهر تهران گفت: در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابرین پیاده، ۴۶ درصد مربوط به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت نیز مربوط به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مومنی با بیان این که در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت‌سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است، عنوان کرد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز