خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۱۳ هزار و ۹۵۰ کلاس درس در استان تهران به مقاوم‌سازی نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۰۹۷

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: در استان تهران حدود ۸ هزار و ۸۵۰ کلاس تخریب و بازسازی در استان داریم که بیشتر در شهر تهران است و ۱۳ هزار و ۹۵۰ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی در استان و بیشتر در تهران وجود دارد.

«عباس زارع» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد مسئله فرونشست در استان تهران و درگیری احتمالی مدارس با این مشکل اظهار کرد: در دوسال اخیر مکان‌یابی نقطه‌ای در خصوص این مسئله صورت گرفته است به این ترتیب که در نقاطی که سرانه پایین و تراکم بالا داریم، پروژه‌هایی آنجا تعریف کرده‌ایم که براساس نیاز آموزش و پرورش بوده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در ادامه عنوان کرد: در همین راستا؛ مباحث مالکیت و تخریب و بازسازی مدارس در اولویت اقدامات ما قرار دارد و می‌خواهیم مدارسی که فرسوده هستند را تخریب و بازسازی کنیم. مسئله فرونشست نیز در برنامه‌های کاری ما قرار دارد. رسیدگی به این موضوعات نیاز به اعتبارات جدی دارد و با این اعتبارات نمی‌توان یکباره مشکل را حل کرد. 

زارع در مورد پرتراکم‌ترین مناطق آموزشی استان تهران نیز بیان کرد: پرتراکم‌ترین منطقه، جنوب غربی استان تهران است و شامل شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان، شهریار، شهر قدس می‌شود. در این مناطق البته عملیات بسیار خوبی صورت گرفته است و با توجه به دستور ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ موضوع ۱۰ مدرسه در شهرستان بهارستان پیگیری شد، ۵ مدرسه در این شهرستان تحویل داده‌ایم. بخشی از مشکل فضای آموزشی آنها حل شده که در این مدارس با سیستم‌های نوین کار صورت گرفته است. 

وی افزود: در شهرستان شهر قدس نیز از ۷ پروژه مصوب سفر استانی ریاست جمهوری، ۴ پروژه تحویل شده و مسیر خوبی پیگیری شده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مورد مدارس تخریبی نیز عنوان کرد: ما در استان تهران حدود ۸ هزار و ۸۵۰ کلاس تخریب و بازسازی در استان داریم که بیشتر در شهر تهران است و ۱۳ هزار و ۹۵۰ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی در استان و بیشتر در تهران وجود دارد و قطعا در برنامه ساخت و ساز، همین مدارس تخریبی برای ما در اولویت قرار دارند. 

زارع با تاکید بر اینکه تامین بودجه کافی برای بازسازی مدارس اهمیت اساسی دارد، اضافه کرد: با کمک خیرین مدرسه ساز و اعتبارات خاص از جمله اعتباراتی که در سفرهای ریاست جمهوری تخصیص داده می‌شود، اعتبار لازم را تامین می‌کنیم. 

در ادامه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مورد مقوله مولسازی نیز توضیح داد: آموزش و پرورش شهر تهران تقریبا ۴ مدرسه را به عنوان املاک مازاد خود مشخص کرده است. یکی از این مدارس در راستای مولدسازی عملیاتی می‌شود که در ونک واقع شده است و ما بسته رونق آن را هم داریم.

وی در ادامه گفت: با فروش مدرسه شهید رجایی ونک، حدود ۲۲۰ مدرسه تعیین تکلیف می شود، یعنی ۱۵۲ مدرسه مقاوم‌سازی می شود و بقیه مدارس تکمیلی و احداثی را در بسته رونق تعیین کرده‌ایم و در صورتی که فروش این مدرسه محقق شود، می‌توانیم با این اعتبار مشکلات زیادی را حل کنیم. 

زارع خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای حل مسائل فضای آموزشی در استان تهران مولدسازی است که آن را جدی پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز