خبرگزاری کار ایران

شروط ورود دارو به فهرست دارویی کشور چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۹۲

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی سازمان غذا و دارو دارا بودن تاییدیه معتبر بین المللی، مزیت درمانی و هزینه اثربخشی را شروط ورود دارو به فهرست دارویی کشور اعلام کرد.

 

به گزارش ایلنا نازیلا یوسفی با اشاره به استفاده‌ حداکثری از نظرات تخصصی و کارشناسی در فرآیند ورود داروها به فهرست دارویی کشور گفت: هم افزایی متخصصان برای معرفی مولکول‌های جدید مناسب به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۱۷ کمیته بالینی با حضور پزشکان، متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در زمینه های مختلف ازجمله گوارش، اورولوژی، نفرولوژی، عفونی، درد، مراقبتهای ویژه، زنان و زایمان، پوست، روماتولوژی، هماتولوژی و آنکولوژی، ریه، غدد، مغز و اعصاب انجام شد.

وی همچنین از برگزاری ۱۷ کمیته اقتصاد دارو با متخصصان و اعضای هیات علمی اقتصاد و مدیریت دارو خبر داد و افزود: با بررسی دقیق ابعاد مختلف داروهای پیشنهادی به دبیرخانه کارگروه بررسی و تدوین، داروهایی وارد فهرست دارویی کشور شدند.

به گزارش وبدا، یوسفی در پایان گفت: این داروها باید علاوه بر داشتن تاییدیه های معتبر بین المللی، دارای مزیت درمانی در نظام سلامت ایران و با قیمتی هزینه اثربخش به نظام دارویی کشور پیشنهاد شده باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز