خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۷ هزار کودک کار و خیابان تحت حمایت شهرداری تهران قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۹۸

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه زنان معتاد متجاهر دارای بیماری‌های اعصاب و روان در مرکز یاورشهر ۸ نگهداری می‌شوند، گفت: نزدیک به ۷ هزار کودک کار و خیابان را در حال حاضر مورد حمایت مستقیم سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران قراردارند.

«احمد احمدی صدر» مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره شناسایی ۱۳۴ کلونی در شهر تهران و پاکسازی این مناطق گفت: ما همه کلونی‌هایی که شناسایی و ثبت کرده‌ایم را به سراغ‌شان رفته ایم. برخی از این‌ها پاتوق‌هایی هستند که در طی یکی الی دو سال گذشته کامل پاک‌سازی کرده‌ایم مانند پاتوق فرحزاد کوه سنگی، از شوش و هرندی و خلازیر و خاک سفید به صورت کامل پاکسازی کرده ایم. 

وی ادامه داد: اما کلونی‌هایی که بیش از ۱۳۰ نقطه معرفی کرده‌ایم نقاطی هستند که معمولا در این نقاط معتادان متجاهر دیده شده‌اند و کودک کار و متکدی حضور داشته‌اند و ما اینها را در برنامه گذاشته و اقدامات‌مان را شروع کرده ایم. الان خداروشکر همه آن ۱۳۴ نقطه‌ای که اعلام کرده‌ایم مورد پاکسازی و توجه قرار گرفته‌اند و این روند ادامه دارد و کاری نیست که تمام شود و انشاءالله تا روزی که این آسیب‌ها وجود دارد ما این کار سامان دهی را ادامه می‌دهیم. 

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه یکی از دلایلی که این چرخه باطل جمع آوری معتادان متجاهر ادامه داردعدم اصلاح قانون نگهداری معتادان متجاهر در مراکز است آیا قرارگاه اجتماعی به موضوعات حقوقی پرداخته و درخصوص بازنگری و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر با نمایندگان مجلس نیز مذاکراتی داشته است، گفت: نمایندگان مجلس هم در این جلسات حضور پیدا می‌کنند و ما نیز تصویب قانونی که حداقل نگهداری این افراد به دو سال برسد را دنبال می‌کنیم، مقدمات آن نیز انجام شده است و ما امیدواریم زودتر تصویب برسد این افزایش سال نگهداری در پاک نگه داشتن سطح شهر بسیار کمک می‌کند. 

احمدی صدر همچنین درباه نگهداری بیماران اعصاب و روان گفت: ما یک مرکز یاورشهر ویژه زنان اعصاب و روان داریم. درواقع مرکز یاورشهر ۸ ویژه زنان معتادان متجاهر اعصاب و روان هستند که ۱۵۰ نفر ظرفیت دارند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کودکان کار و خیابان گفت: نزدیک به ۷ هزار کودک کار و خیابان را در حال حاضر مورد حمایت مستقیم سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران قراردارند. 

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا این ساماندهی باعث ورود کودک به کار پنهان نمی‌شود، گفت: وقتی ما این کودکان را استعدادیابی می‌کنیم و مورد توجه قرار می‌دهیم و از خانواده‌شان حمایت کنیم این کودکان دیگر وارد کار پنهان نمی‌شوند و کار پنهان دیگر معنی پیدا نمی‌کند چراکه خانواده و کودک مورد توجه قرار می‌گیرند و دیگر کودک وارد خیابان و بزه نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز