خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا صورت گرفت:

اعلام برنامه‌های بیمه سلامت در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۷۱

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان بخشی از برنامه های بیمه سلامت در سال جدید را اعلام کرد.

محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره بیمه بیماران سوختگی گفت: درمان بیماران سوختگی دارای یک ردیف جداگانه و مجزا در وزارت بهداشت است که بخشی از آن در بیمارستان‌هایی که مختص سوختگی هستند، پرداخت می‌شود. 

وی ادامه داد: مراجعات بعدی این بیماران باتوجه به بیمه پایه تحت پوشش‌شان است. به طور مثال بیمار اگر دارای بیمه سلامت باشد براساس آن، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. 

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان درباره برنامه‌های سال آینده بیمه سلامت گفت: تداوم بیمه رایگان ۵ دهک پایین جامعه از برنامه‌های اصلی ما برای سال آینده است همچنین پوشش مناسب‌تر در قسمت‌های مختلف به ویژه در خصوص بیماران صعب العلاج را در برنامه داریم تا بتوانیم سامانه های‌مان را کامل‌تر کرده و بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز از این خدمات بتوانند در سال آینده بهتر استفاده کنند. 

ناصحی خاطرنشان کرد: در زمینه دندانپزشکی نیز برنامه ریزی‌هایی برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است در زمینه توانبخشی نیز پروسه‌هایمان را در سال جدید تکمیل خواهیم کرد. در زمینه ناباروری نیز برنامه ریزی داریم تا پوشش را کامل‌تر کنیم. ۶۶ دارو در مجموعه بیمه پایه در ناباروری تحت پوشش هستند خدمات آزمایشگاهی و جراحی در سطوح مختلف نیز به همین صورت در حوزه پوشش بیمه‌ای ما قرار دارند. در سال ۱۴۰۳ نیز این موارد توسعه بیشتری خواهد داشت. 

وی درباره صندوق بیماران نادر و صعب العلاج ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه به خوبی انجام شد و حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ بود که به موقع پرداخت شده بود و ما نیز این بودجه را در بین بیماران توزیع کردیم.

وی افزود:  بیش از دو میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی و بیمه سلامت در سامانه مشترک نشان دار شده‌اند و خدمات را به صورت الکترونیک دریافت می‌کنند. 

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان گفت: مابقی که در سامانه نیستند، توسط کمیته‌های استانی پوشش داده می‌شوند. ۱۰۷ گروه بیماری تحت پوشش قرار گرفته‌اند و منظور ۱۰۷ بیماری نیست. 

ناصحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بیمه خدمات روانشناسی گفت: ۶ مورد از خدمات روانشناسی که شامل مشاوره فردی، گروهی، جامعه و سایر خدمات دیگری که ارائه می‌شود در سامانه‌ها وارد شده است و مراکزی که طرف قرارداد ما هستند با این ساز و کار بیمه‌ای خدمات را ارائه می‌دهند. معمولا متخصصان این رشته خدمات خود را تحت پوشش بیمه ارائه می‌دهند. 

وی ادامه داد: خدمات اصلی بیمه شده است. موسسات نیز ملزم هستند که خدمات خود را تحت پوشش قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز