خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات شهردار تهران درباره خرابی‌های اخیر ناوگان مترو

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۰۸۰

آتش‌سوزی هفته گذشته پست برق مترو خرابکاری نبود

شهردار تهران توضیحاتی را درباره خرابی‌های اخیر ناوگان متروی پایتخت ارائه کرد و گفت: بررسی‌ها نشان داد که آتش‌سوزی هفته گذشته پست برق یکی از ایستگاه‌های مترو خرابکاری نبود.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران عصر امروز (سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲) در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز سه موضوع از قبیل دستورالعمل تجمعات بزرگ در تهران و مولفه‌هایی که باید مورد دقت و بررسی قرار گیرد و ایمنی را افزایش دهد، مورد بررسی قرار گرفت. تجمعات میلیونی که در مناسبت‌های مختلف در تهران داریم و توجه به ابعاد و ایمنی و سلامت برای تجمع‌کنندگان امری قهری است که باید صورت بگیرد، بر همین اساس، ابعاد آن بررسی شد و دستورالعملی برای آن تهیه شده است که باید ابلاغ شود و طریق راه ایمنی‌بخشی باشد.

وی موضوع دوم بررسی‌شده در جلسه امروز را ۱۶ هزار ساختمان مهم بالای ۷ طبقه در تهران عنوان کرد و افزود: ۹ دستگاه در داخل و خارج شهرداری این ساختمان ها را پایش می‌کنند که این ساختمان‌ها در ۴ دسته ایمنی مشروط، ناایمن مختصر، ناایمن متوسط و ناایمن شدید قرار می‌گیرند. تاکنون بالغ بر ۳۴۰۰ ساختمان پایش شده‌اند و ۱۴۴۰ مورد از آنها نیز تجزیه و تحلیل شده‌اند. برای سال آینده تمام ۱۶ هزار ساختمان هدف بررسی می‌شوند تا ظرف دو تا سه سال، ایمنی‌بخشی به این ساختمان‌ها را هدف‌گذاری و آن‌ها را از شرایط اضطرار خارج کنیم. این اقدام به هیچ وجه در گذشته انجام نشده و اقدام بسیار مهمی برای ایمنی‌بخشی به شهر محسوب می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: سومین مبحث جلسه امروز توجه به موضوع سیل و سیلاب و آبگرفتگی بود. یک کار علمی را در این رابطه دانشگاه شهید بهشتی انجام داده است و مجموعه شهرداری نیز در کنار آنها قرار گرفته و ما به‌ازای آن برنامه‌ای تهیه شده است که مثلا در زمینه آبخیزداری چه اقداماتی باید انجام شود و بحث ۵۴۰ کیلومتر شبکه انتقال آب‌های زیرسطحی و ۱۶۰ کیلومتر عدم اجرای این شبکه و پایش گلوگاه‌هایی که منجر به سیل می‌شود، همگی مطرح و تصمیماتی گرفته شد. قرار شد تبدیل به یک برنامه اقدام شود که در آن دستگاه‌های مختلف دخیل هستند تا بر اساس آن، در تهران در برابر سیل یک مصونیت داشته باشیم. 

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع خرابی‌های اخیر ناوگان متروی تهران اشاره کرد و گفت: ما با ناوگانی مواجه هستیم که از قبل فرسوده بودن است. قطارهای DC مربوط به دهه ۷۰ است و امروز در نقطه‌ای قرار گرفته که علاوه بر اورهال اساسی، بازبینی‌هایی در برخی از آن‌ها انجام شده است و در مدل جدید خدمات‌رسانی می کنند. در کنار این فرسودگی اتفاقاتی است که رخ می‌دهد، مثلا اتفاق شب گذشته در بحث انتقال سوزن و جابه‌جایی بود که باعث اختلال شد. بنابراین مشکل در ناوگان، ناظر به فرسودگی است. اما در تجهیز نیز مسائلی وجود دارد. مثلا در بحث اتفاق هفته گذشته پست برق یکی از ایستگاه‌ها دچار آتش‌سوزی شده بود و بررسی‌ها نشان داد که خرابکاری نبود.

شهردار تهران اضافه کرد: از طرفی با اورهال قطارها و از طرف دیگر با خرید واگن‌های جدید که طبق قرارداد از سال آینده وارد کشور می‌شود، پیگیر حل مشکل در حوزه مترو هستیم. با ۷۹۱ واگن وارداتی و ۱۱۳ واگنی که با همکاری واگن سازی تهران، مپنا و جهاد دانشگاهی و دیگر بخش‌ها در داخل کشور ساخته خواهد شد، از سال آینده رام‌های قطار وارد خطوط می‌شود و این مشکلات را نیز پشت سر می‌گذاریم.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی در پاسخ به‌ سوالی درباره تاکسی‌های اینترنتی توضیح داد: تاکسی‌های اینترنتی از یک خلأ قانونی و یا یک برداشت ناصحیح قانونی استفاده می‌کنند و مجوزهای خودشان را از وزارت صمت می‌گیرند و کمتر پاسخگو هستند. در حال بررسی هستیم تا توسط سازمان تاکسیرانی دقت لازم انجام شود تا اجحافی در حق مردم نشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز