خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌ کمیته‌امداد و صندوق شکوفایی ریاست‌جمهوری برای اشتغال‌ زایی نیازمندان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۹۴

کمیته امداد و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و همکاری در جهت محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی برای نیازمندان، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمدصادق خیاطیان، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضاء رسید.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در اشتغال‌زایی پایدار برای محرومان، گفت: هم‌افزایی در راستای توسعه فرصت‌های شغلی نوآورانه برای جامعه هدف کمیته امداد، در تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

وی افزود: تسهیل‌گری ورود مددجویان کمیته امداد در عرصه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی کشور از طریق ایجاد زمینه اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، از دیگر اهداف امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است.

بختیاری خاطرنشان کرد: مصمم هستیم از محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ایجاد و توسعه مشاغل نوآورانه و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، بهره‌گیری کنیم.

رئیس کمیته امداد بر ضرورت حمایت مالی از طرح‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و ادامه داد: تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان جامعه هدف از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری تخصصی در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین کمک به کارآفرینی مددجویان و جامعه هدف از طریق همکاری با سکوهای دانش‌بنیان، مورد توجه قرار گرفته است.

بختیاری اضافه کرد: به همین منظور، بسته‌های تشوریقی از جمله پرداخت حق بیمه کارفرما و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان به ازای به کارگیری مددجویان کمیته امداد، پیش‌بینی شده است.

بختیاری گفت: همچنین کمیته امداد متعهد شده است در جهت تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری مرتبط با ماموریت‌های کمیته امداد، در تامین سرمایه اولیه یک صندوق پژوهش و فناوری جدید برای کمک به تامین مالی طرح‌های نوآورانه جامعه هدف کمیته امداد اقدام کند.

براساس این گزارش، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز متعهد شده است از دستکم ۱۰۰ طرح دانش‌بنیان به منظور رفع نیازهای حوزه‌های ماموریتی کمیته امداد زنجیره‌های تولیدی و خدمات‌رسانی حمایت کند.

اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت جذب افراد جامعه هدف کمیته امداد، از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز